Načítavam

Címkézés - az uniós gumiabroncsok címkézése

Az uniós gumiabroncscímke fontos információkat tartalmaz az egyes gumiabroncsokról a biztonság és a környezeti hatás szempontjából. Segítségével összehasonlíthatja a gumiabroncsokat a nedves tapadás, az üzemanyag-fogyasztás és a zaj szempontjából.


Hogyan kell értékelni A-tól G kategóriákba sorolják, és a következő jelöléssel látják el
színskálával jelölve.
A (zöld) = legmagasabb minősítés
G (piros) = legalacsonyabb minősítés
A zajminősítésre nem érvényes.

pneu_labeling.png

Tudta, hogy a gumiabroncsok a jármű üzemanyag-fogyasztásának akár 20%-át is befolyásolják?

Ha magas üzemanyag-hatékonyságú gumiabroncsokat választ, több kilométert tesz meg egy tankolással, és csökkenti a CO2-kibocsátást.


Az A és G besorolás közötti különbség akár 7,5%-os üzemanyag-fogyasztáscsökkenést is jelenthet.

Valós körülmények között ez azt jelenti, hogy ha egy A kategóriájú gumiabroncsot választ a G kategóriájú helyett, akkor 1000 kilométerenként több mint 6 liter üzemanyagot takaríthat meg.* 1,20 eurós literenkénti átlagos benzinár mellett több mint 240 eurós költséget takaríthat meg a gumiabroncsok élettartama alatt.

(8 liter/100 km átlagfogyasztás, 1,20 €/liter üzemanyagár és 35 000 km átlagos futásteljesítmény alapján. A tényleges üzemanyag- és költségmegtakarítás többek között a gumiabroncsnyomástól, a jármű tömegétől és a vezetési stílustól függ).

A "nedves tapadás" a gumiabroncs azon képessége, hogy nedves útfelületen is tapadjon az útra.

Az uniós értékelés a nedves tapadásnak csak egy aspektusára összpontosít - a gumiabroncs fékezési teljesítményére nedves úton.


Kritikus helyzetben akár néhány méter is döntő különbséget jelenthet. Személygépkocsik esetében 80 km/h sebességgel teljes fékezéskor egy A kategóriájú gumiabroncs akár 18 méterrel rövidebb úton is megállhat, mint egy F kategóriájú gumiabroncs.

(Az 1222/2009/EK irányelvben meghatározott vizsgálati módszerek szerint mérve. A féktávolság a vezetési körülményektől és egyéb befolyásoló tényezőktől függően változhat).

Az elhaladó járművek zajának egy részét a gumiabroncsok okozzák.

A jó zajkategóriájú gumiabroncsok kiválasztásával csökkentheti a környezetre gyakorolt hatását.


Az EU-besorolás a gumiabroncs által kibocsátott külső zajt méri decibelben. Mivel sokan nem ismerik a decibelértékeket, a gumiabroncs zajkategóriáját egy hangszóró fekete hullámokkal ábrázolt képe szemlélteti. Minél több a hullám, annál zajosabb a gumiabroncs.


1 fekete hullám: csendes (3 dB vagy az európai határérték alatt)
2 fekete hullám: közepes zaj (az európai határérték és 3 dB között)
3 fekete hullám: zajos (az európai határérték felett)

MELY ABRONCSKATEGÓRIÁK VANNAK BESOROLVA?

A címkézésről szóló rendelet vonatkozik:

  • Személygépkocsi gumiabroncsok (C1)
  • Könnyű haszongépjárművek gumiabroncsai (C2)
  • Nehéz haszongépjárművek gumiabroncsai (C3)

A címkézési rendelet nem vonatkozik a következőkre:

  • A legfeljebb 254 mm-es felniátmérőjű gumiabroncsok.
  • A 635 mm vagy annál nagyobb kerékpántátmérőjű gumiabroncsokra
  • Professzionális terepabroncsok
  • Versenyabroncsok
  • Újrafutózott gumiabroncsok
  • Ideiglenes tartalék gumiabroncsok
  • Téli gumiabroncsok


A címkézés jó, de nem elegendő, mivel a megfelelő gumiabroncs kiválasztásához sok más tényező is szükséges.

costitoknepovie.PNG

porovnanie.PNG