
2024 | 215/55R17 | Téli - ADAC téli gumi teszt
Bemutatjuk az ADAC 2024-es téli gumiabroncs-tesztjének eredményeit a 17 colos méretben ! A 16 colos teszthez hasonlóan az adatok nem hoztak nagyobb meglepetéseket. Ami még lenyűgözőbb, hogy a Goodyear és a Dunlop szerezte meg az első két helyet, míg a Vredestein továbbra is megerősíti minőségét a téli gumiabroncs-teszteken a Wintrac Pro modellel (nem az újabb Plus verzióval).
Gumiabroncs vizsgálati eredmények
* Kattintson a kategóriákra a rendezéshez
Rendelés
Gumi

7. hely
Pirelli Cinturato Winter 2
16. hely
Davanti Wintoura plus
Száraz fékezés
[m]
(legalacsonyabb legjobb)
Nedves fékezés
[m]
(legalacsonyabb legjobb)
Aquaplaning egyenesen
[Km/H]
(legmagasabb legjobb)
Aquaplaning kanyar
[m/s2]
(legmagasabb legjobb)
Hófékezés
[m]
(legalacsonyabb legjobb)
Havas tapadás
[N]
(legmagasabb legjobb)
Jégfékezés
[m]
(legalacsonyabb legjobb)
ADAC téli gumi teszt 2024 – 17" verzió
Bemutatjuk az ADAC 2024-es téli gumiabroncs-tesztjének eredményeit a 17 colos méretben ! A 16 colos teszthez hasonlóan az adatok nem hoztak nagyobb meglepetéseket. Ami még lenyűgözőbb, hogy a Goodyear és a Dunlop szerezte meg az első két helyet, míg a Vredestein továbbra is megerősíti minőségét a téli gumiabroncs-teszteken a Wintrac Pro modellel (nem az újabb Plus verzióval).
Meglepő módon a Continental konszern másik márkája – a Semperit – közvetlenül felülmúlta a TS 870 P-t. A ponttábla másik végén a Davanti Wintoura + áll, amely mind nedves, mind havas tapadásban a legrosszabb értékelést érte el – ami önmagában is figyelemre méltó. Az is érdekes, hogy a Michelin márka egyáltalán nem szerepelt ebben a tesztben.

Száraz útfelület – féktávolság
A száraz kategóriában a Kumho WinterCraft WP52 érte el a legjobb eredményt, mindössze 42,1 méter után megállt. Több más modell is nagyon jól teljesített, féktávolságuk 42,9 és 44 méter között mozgott. Ezzel szemben a Firestone Winterhawk 4 érte el a leghosszabb féktávolságot, 45,7 méter után állt meg, ami jelentős különbségeket jelez a gumiabroncsok teljesítményében száraz úton történő fékezéskor.
Nedves út – fékezés és aquaplaning
A nedves fékteszten a Pirelli Cinturato Winter 2 érte el a legjobb eredményt, mindössze 34,2 méter után megállt. A Continental WinterContact TS 870 P, a Dunlop Winter Sport 5 és a Firestone Winterhawk 4 is nagyon jól teljesített, 34,6 és 34,7 méter közötti féktávolsággal. A skála másik végén a Davanti Wintoura + állt, amelynek akár 41,3 méterre is szüksége volt a megálláshoz – ami egyértelműen bizonyítja a fékteljesítmény fontosságát nedves úton.
Nedves betonon fékezéskor a Dunlop Winter Sport 5 gumiabroncs érte el a legjobb eredményeket, 37,6 méter után megállt. Szorosan követte a Continental WinterContact TS 870 P (38,2 m) és a Pirelli Cinturato Winter 2 (37,7 m). Itt is a Davanti Wintoura + gumiabroncs teljesített a legrosszabbul, 46,8 méter után állt meg.
A hosszanti aquaplaninggal szembeni ellenállás kategóriájában a Hankook Winter i*cept RS3 dominált, amely 80,5 km/h sebességig megőrizte tapadását. A Firestone Winterhawk 4 (78,6 km/h) és a Semperit Speed-Grip 5 (78,7 km/h) szintén nagyon jól teljesített. Másrészt a Davanti Wintoura + és a Triangle WinterX TW401 teljesített a legrosszabbul, 68,3 km/h sebességnél veszített tapadása alól.

Hó – fékezés és tapadás
A hófékezés kategóriájában a Kenda Wintergen 2 KR501 érte el a legjobb eredményt, mindössze 9,3 méter után megállt. A Dunlop Winter Sport 5 (9,6 m) és a Triangle WinterX TW401 (9,5 m) szintén jól teljesített. A Davanti Wintoura + teljesített a legrosszabbul, akár 11,0 méter után is megállt.
A hótaposási teszten a Vredestein Wintrac Pro az első helyen végzett 238 DN besorolással. A Goodyear UltraGrip Performance 3, a Hankook Winter i*cept RS3, a Kenda Wintergen 2 KR501, a Pirelli Cinturato Winter 2 és a Triangle WinterX TW401 szintén nagyon jó eredményeket ért el, 230 és 234 DN között. Másrészt a Davanti Wintoura + a legrosszabb eredményt érte el, mindössze 202 DN értékkel, ami jelentős különbségeket jelez a tesztelt abroncsok hótaposása között.
Jég – féktávolság
A jégfékezés kategóriájában a Pirelli Cinturato Winter 2 érte el a legjobb eredményeket, mindössze 16,1 méter után megállt. Szorosan mögötte következett a Continental WinterContact TS 870 P (16,6 m) és a Vredestein Wintrac Pro (16,8 m). Másrészt a Davanti Wintoura + gumiabroncs az utolsó helyen végzett, a legrosszabb tapadással, és több mint 5 méterrel hosszabb fékutat igényelt, még mindössze 20 km/h sebességnél is.
ADAC 2024 teszteredmények – 17"-os téli gumiabroncsok
Az ADAC 2024-es téli gumiabroncs-tesztjének eredményei a 17 colos méretben azt mutatják, hogy jelentős különbségek vannak a márkák között a különböző felületeken mutatott viselkedés tekintetében. A legjobb értékelést olyan prémium márkák kapták, mint a Goodyear, a Dunlop, a Pirelli, a Continental és a Vredestein, amelyek kiegyensúlyozott teljesítményt tudtak nyújtani száraz, nedves, havas és jégen egyaránt.
Érdekes meglepetés volt, hogy a Semperit márka megelőzte „szülő” modelljét, a Continental TS 870 P-t, míg a Davanti Wintoura + egyértelműen a teszt végén végzett – a legrosszabb tapadással nedves úton, havon és jégen.
Az autósok számára ez egy dolgot jelent: téli gumiabroncsok kiválasztásakor megéri a bevált márkákra hagyatkozni, amelyek minden körülmények között konzisztens teljesítményt nyújtanak. Ha a legjobb 2024-es téli gumiabroncsot keresi 17 colos kerekekre, az ADAC tesztje szerint az egyértelmű favoritok a Goodyear UltraGrip Performance 3, a Dunlop Winter Sport 5 és a Vredestein Wintrac Pro, míg a Pirelli Cinturato Winter 2 és a Continental WinterContact TS 870 P szintén kiemelkedő biztonságot és stabilitást kínál.
A teszt legjobb gumiabroncsai
Nálunk raktáron

TESZT győztes

TESZT Kiváló
Összevetve
Összevet
Újdonság
Ennek a modellnek már van utódja - Mutasd az utódját
Beszállítók szerinti elérhetőségek a termékleírásnál. Az ár tartalmazza az ÁFA-t.
Tanácsadó
