Gumiabroncs tesztek – Részletes teszt és eredmények

18 év a piacon 18

Internetes web áruház - Gumisfutar.hu
H-P: 8:00-17:00, [email protected]

TOP
hamburger
Kosár
Kosár
ADAC

2025 | 225/40R18 | Nyári - ADAC nyári gumi teszt

2025 225/40 R18

Az ADAC 18 darab 225/40 R18 méretű nyári gumiabroncsot tesztelt. A legtöbb gumiabroncs ajánlott, de vannak kivételek.

Gumiabroncs vizsgálati eredmények

Rendelés

Gumi

6. hely

Yokohama Advan Sport V107

11. hely

Toyo Proxes Sport 2

14. hely

Nokian Tyres Powerproof 1

Száraz fékezés [m]

Aquaplaning egyenesen [Km/h]

Aquaplaning kanyar [m/s2]

Zajszint [dB]

Ellenállóság [mg/km/t]

35.2
79.6
2.9
72.3
63.4
34.9
78.9
3.1
73.8
63.8
35.5
79.9
3
73.1
56.1
35.5
79.4
3.1
71.2
74.2
36.6
79.1
3
71.8
75.5
34.8
75.9
2.9
72.9
95
35.9
77.5
2.8
72.3
81.1
35.8
78.7
2.8
71.7
61.9
37.3
81.2
3.5
72.8
91
36.5
78.3
3
71.3
74.7
35.4
78
3
72.4
85.9
37.2
76
2.9
71.5
80.5
34.8
83.7
3
73.6
85.7
37.8
79.1
3.2
72.4
67.7
39.4
82.6
3.4
72
97.7

Széles ár- és teljesítményválaszték:

A szép felnik és a széles gumiabroncsok jelentősen javíthatják egy autó megjelenését – és ezt nem csak a tuningszakma tudja. A kompakt kategóriában 18 colos kerekek és 225/40-es gumiabroncsok találhatók. Az optikai erősítés mellett a gumiabroncs-gyártók jó teljesítményt is ígérnek, és az abroncsokat „sportabroncsként” népszerűsítik, amelyek állítólag átlagon felüli tapadást biztosítanak, és akár 300 km/h sebességig (Y sebességindex) is jóváhagyták őket. 270 km/h (sebességindex: W). Az ADAC ellenőrizte, hogy a gumiabroncsok valóban meggyőzőek-e, és 18 darab 225/40 R 18 méretű gumiabroncsot tesztelt. A kínálat a prémium gyártóktól a költségvetésbarát gumiabroncsokig terjedt, ezért az árak is eltérőek. A legolcsóbb és a legdrágább gumiabroncsok közötti különbség óriási, 280 euró szettenként. A teljesítményben is nagy eltérések vannak: Ritkán fordult elő, hogy a legjobb és a legrosszabb gumiabroncs-modellek közötti különbség akkora legyen, mint ebben a tesztben. Sok gumiabroncs jól teljesített, de három nem ajánlott. Az egyikük teljesen megbukott.

autó.png

18 nyári gumiabroncsból 11 jó.

Nagyon örvendetes, hogy nagyszámú gumiabroncsot ajánlanak: összesen 18 gumiabroncsból 11 kapott „jó” értékelést.

Most először sikerült két modellnek is nagyon jó értékelést elérnie a vezetésbiztonsági szekcióban (mindkettő 1,5-ös): a tesztgyőztes Continental SportContact 7 és a Bridgestone Potenza Sport.
A környezetvédelmi besorolással együtt (az összértékelés 30 százalékos részesedése) a Conti 1,8-as, a Bridgestone pedig 1,9-es összértékelést ér el. Mindkét gumiabroncs kiváló teljesítményt nyújt száraz úton. Meglepően jól tapadnak, rendkívül precízen futnak, és még kritikus vezetési manőverek során is abszolút biztonságosak. Ugyanez a helyzet nedves utakon is: Conti és Bridgestone abroncsokkal felszerelve a tesztjármű szinte könnyedén navigál a nedves pályán.

A Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 és a Michelin Pilot Sport 5 is nagyon meggyőzőek. Mindkét gumiabroncs egy-egy pontot ért (mindkettő 1,9-et). A Michelin elsősorban azért, mert a jó gumiabroncsok között a legjobb eredményeket érte el a környezeti egyensúly terén, és a kopás, valamint a futásteljesítmény tekintetében az élmezőnyben van.

Ez a másik hét gumiabroncs is „jó”, ezért erősen ajánlott: Vredestein Ultrac Pro, Yokohama Advan Sport V107, Firestone Firehawk Sport, Falken Azenis FK520, Nexen N Fera Sport, Dunlop Sport Maxx RT2 és Toyo Proxes Sport 2.

Ajánlott: Négy középkategóriás gumiabroncs.

Négy olyan gumiabroncs található a középkategóriában, amelyek "kielégítő" minősítést kaptak. Az ADAC véleménye szerint ajánlottak, de vezetési biztonság és részben a környezeti egyensúly szempontjából sem tudnak versenyezni a csúcskategóriás abroncsokkal. Itt érdemes megvizsgálni az egyéni értékeléseket és a személyes preferenciákra összpontosítani. Például a Ceat SportDrive-nak vannak gyengeségei nedves úton, de jó szárazon, a Kumho Ecsta PS71 jól tapad nedvesen, de szárazon és a várható futásteljesítmény mellett nem tökéletes. A Nokian Tyres Powerproof 1 nedves úton is jól teljesít, de a hőségben jelentősen romlik a teljesítménye, szárazon pedig pontatlan. A Giti GitiSport S2 nedves útfelületen mutat legnagyobb lemaradást, és fokozott kopást is mutat: 33 600 kilométeres élettartamával a legrövidebb élettartammal rendelkezik.

A teszt legjobb gumiabroncsai

Tanácsadó

tooltip
Asteelko

Szia! A tanácsadód vagyok. Itt mindig kéznél találsz.

A tanácsadó megnyitása

Oké, zárd be