Gumiabroncs tesztek – Részletes teszt és eredmények

18 év a piacon 18

Internetes web áruház - Gumisfutar.hu
H-P: 8:00-17:00, [email protected]

TOP
hamburger
Kosár
Kosár
Auto-bild

2025 | 225/40R18 | Nyári - AutoBild nyárigumi teszt

2025 225/40 R18

Közeleg a nyári gumiszezon – de sok sofőr számára nehéz a megfelelő abroncs kiválasztása. Az AUTO BILD ezért idén is elindított egy nagy nyári gumitesztet. Itt megtudhatja, melyek a legjobb abroncsok 225/40 R18 méretben!

Gumiabroncs vizsgálati eredmények

Száraz manőverezés [Km/h]

Száraz fékezés [m]

Nedves manőverezés [Km/h]

Nedves fékezés [m]

Aquaplaning egyenesen [Km/h]

Aquaplaning kanyar [m/s2]

Gördülési ellenállás [asd]

120.9
34
73
44.2
80.3
14.72
8.97
120.5
33.5
73.3
43.2
80.5
14.83
8.94
120.6
32.6
73.5
43.1
79.1
14.55
9.24
119.8
34.6
73.2
44.2
81.1
14.94
8.41
120.9
34
73.5
42.7
80.7
14.61
8.68
118.6
34.1
73.8
42.8
81.3
14.73
9.19
119.4
33
73.9
46.1
79.9
14.89
9.04
119
34
71.9
47.5
79.9
14.98
8.59
118.2
35.2
71.7
49.1
81.1
14.98
9.41
119.1
34.2
73.3
44.8
80.4
14.85
8.73
112.7
34.1
72.8
42.8
80
14.68
9.77
116.7
33.9
72
45.5
80.6
14.9
9.41
117.4
35
71.3
48.8
80.7
15.42
9.19
117.4
34.9
71.9
46.4
79.5
15.2
8.7
114.7
24
71.7
48.3
79.6
15.05
8.41
120.2
34.6
72.6
50.5
80.5
14.91
8.88
117.7
35.4
70.7
48.3
81.4
15.19
9.02
117.1
34.8
71.8
47.5
80.5
14.99
8.93
119.7
33.8
71.4
49.6
78.8
15.41
10.62
116.9
34.6
71.3
48.7
79.7
15.08
7.62
2025 legnagyobb nyári gumi tesztje – 225/40R18

A teszt első részében húsz olyan gumit választottak ki, amelyek száraz és nedves utakon a legjobb féktávolságúak. Ezt a húsz márkát 225/40 R18 méretben további teszteknek vetették alá különböző kategóriákban.
A legnagyobb hangsúlyt a nedves úton való teljesítményre fektették, ezt követték a száraz felületi tesztek és végül a kényelem - a zaj és az üzemeltetési költségek.
A teszt összesített győztese a GoodYear Eagle F1 Asymmetric 6 nyári gumi. A teszt során száraz és nedves utakon egyaránt kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott, de különösen lenyűgözött a hosszú futásteljesítmény és a legalacsonyabb zajszint.
A második helyen azonos összesítéssel a Michelin Pilot Sport 5 áll, amely kissé elmarad a futásteljesítménytől, de nem sokkal. A harmadik és negyedik helyen a Bridgestone Potenza Sport és a Continental PremiumContact 7 áll.
Nagyon szép ötödik helyezést ért el az idei új Hankook Ventus evo K137, amely nedves felületen is meggyőző teljesítményt nyújtott.

Teszt 225-40-18 első helyek 1-10.png

A kínai Sailun Atrezzo ZSR2 meglepetésre bejutott a legjobb tíz közé, a második tízben szintén a kínai (de európai gyártású) LingLong Sport Master indul. Lehetséges, hogy a kínai gumik ennyit fejlődtek?
A prémium Pirelli P Zero PZ4 abroncsok rosszabb eredményeket értek el, csak a 16. helyen végeztek. Nexen, Laufenn és Maxxis is megelőzte őket. Az utolsó két helyet a Yokohama és a Firestone középkategóriás nyári gumik szerezték meg, ami nem túl jó névjegy a középkategóriás abroncskategóriához.

Teszt 225-40-18 második hely 11-20.png

A vizes teszteknek négy alkategóriája volt, és csak egyet nyert prémium gumi – vizes pályán haladva. Itt a Bridgestone Potenza Sport nyert. A többi alkategóriában a középkategóriás gumik nyertek:
Kezelhetőség (kormányzás - legnagyobb mért átlagsebesség) - Falken Ziex ZE 320
Fékezés (80 km/h-tól álló helyzetig) – Hankook Ventus evo K137
Közvetlen aquaplaning (legnagyobb lebegési sebesség – amelynél a gumiabroncs még érintkezik az úttal) - Giti Tire Gitisport S2

Bajnokságok mért paraméterekben

Száraz utakon inkább prémium gumikról volt szó, de ott is a Hankook aratott egy győzelmet. De a Hankookot már inkább prémium gumiabroncsnak tartjuk, ezért a továbbiakban nem soroljuk a középkategóriába.

Kezelhetőség (kormányzási reakció - legnagyobb mért átlagsebesség) - Hankook Ventus EVO K137
Fékezés (100 km/h-tól álló helyzetig) – Bridgestone Potenza Sport
A legalacsonyabb zajszintet a GoodYear Eagle F1 Asymmetric 6 bizonyította, majd a Nexen, Maxxis, Falken és LingLong abroncsok következtek.
A futásteljesítmény mérése során – egy gumiabroncs hány kilométert tud megtenni – a prémium abroncsok teljes pompájukban teljesítettek.
A Goodyear uralkodott 54 000 km-rel, a Michelin pedig 52 000 km-rel. A Continental és a Bridgestone megközelítőleg 46 000 kilométerével megközelítette az 50 000 km-t.
A kínai nyári abroncsok, a LingLong és a Sailun itt mutatták meg gyengeségüket, a GoodYearhez vagy a Michelinhez képest még a fél kilométert sem érték el.

teszt-gumi.png

A prémium gumiabroncsok kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtottak a teszten, ami végül az élre tolta őket. Ha azonban úgy döntött, hogy spórol az abroncsokon, és megkockáztatja, hogy két szezon után le kell cserélnie őket, választhatja a kínai Sailun abroncsokat is, amelyek stabilan teljesítettek.
Írhatnánk, hogy a Hankook meglepett minket, amikor az első teszten a prémium gumik közé sorolták új termékét, de ez felesleges. A Hankook több éves teljesítménye alapján a prémium kategóriába kellene, hogy tartozzon, így az elnyert pozíció jogosan az övé.

Vásárolt már új nyári gumit erre a szezonra?

E-shopunkban a klasszikustól az igazi off-road gumikig sokféle nyári gumit, téli gumit és négyévszakos gumit talál, mellyel sokkal többet engedhet meg magának a nem mindennapi terepen, mint a hagyományos gumikkal.
Tégla és habarcs üzletünkben szívesen adunk tanácsot a gumiválasztásban, gumiszervizünkben pedig cserélheti abroncsait.

A teszt legjobb gumiabroncsai

Tanácsadó

tooltip
Asteelko

Szia! A tanácsadód vagyok. Itt mindig kéznél találsz.

A tanácsadó megnyitása

Oké, zárd be