Gumiabroncs tesztek – Részletes teszt és eredmények

18 év a piacon 18

Internetes web áruház - Gumisfutar.hu
H-P: 8:00-17:00, [email protected]

TOP
hamburger
Kosár
Kosár
Auto Zeitung

2025-ös Auto Zeitung nyári gumi teszt

2025 225/45 R18

2025-ös nyári gumi tesztünk segít megtalálni a legjobb mintázatot.

Gumiabroncs vizsgálati eredmények

Száraz fékezés [m]

Nedves fékezés [m]

Aquaplaning egyenesen [Km/h]

Aquaplaning kanyar [m/s2]

Zajszint [dB]

Gördülési ellenállás [asd]

33.3
43.3
75.9
11.13
68
8.35
33.6
41.8
73.2
11.52
70
8.25
33
42.5
73.7
11.11
70
10.15
33.5
44.4
75.7
11.2
71
8.85
33.9
45.2
73
11.18
69
8.6
35
47.3
76.6
11.71
68
8.85
36.1
52
74.7
11.93
69
9.05
36.9
52.7
70.8
12.58
67
7.35

Nyári gumiabroncs teszt 2025:

Már nem minden gumi egyformán jó. A kasszasiker és a prémium abroncsok közötti költségkülönbségek óriásiak, csakúgy, mint a futófelület hatékonyságának és fenntarthatóságának különbségei. Ebben a szezonban alaposan megvizsgálunk tíz aktuális UHP abroncsot (íme az AUTO ZEITUNG gumiabroncs-teszt kritériumai), kezdve a két valódi árú kínai kasszasikerrel, a Mastersteel Super Sport 2-vel és a Triangle EffeXSport TH202-vel, a minőségi abroncsokon keresztül a méltányos árú Falken Azenis FK520, a Toyo Proxes Sportc 2 és a Proprémium Extrák, a drága PotenzaConttal, a Vre. 7, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, Michelin Pilot Sport 5 és Pirelli P Zero. Szigorúan véve a Continental abroncsok nem feltétlenül az UHP szegmenshez tartoznak, hanem túraabroncsnak tervezték. A 2024-es nyári gumitesztünkön azonban (íme, az összes eredmény) olyan erősen teljesítettek, és akkora dinamizmust mutattak, hogy ebben a környezetben is sikerrel járnak.

Fékezés nedves aszfalton:

Hogy mennyire pontos ez az értékelés, azt a Continental PremiumContact 7 2025-ös nyári gumiabroncs-tesztje is alátámasztja nedves aszfalton: Még az UHP versenyben is a legrövidebb fékút (ez a hozzávetőleges számítási képlet) 100 km/h-tól 41,8 méternél, és lenyűgöz kiszámítható és biztonságos kezelhetőségével. Ez azt jelenti, hogy ugyanannyi pontot ér el a vizes szakaszon, mint a Bridgestone, amely évek óta uralja ezt a szakágat. A japánok kicsit rosszabbul fékeznek, de még nagyobb oldaltartást és sportosabb karakterisztikát kínálnak. A Goodyear csak egy pont különbséggel következik, ami a leggyorsabban tudja teljesíteni a kezelhetőségi kört, és erős fékezési lassulást is elérni. Ez már megkülönbözteti ezt a három jelöltet a mezőnytől, míg a két kínai márka jelentős gyengeségeket tár fel. Különösen a Mastersteel, amely a vásárlás időpontjában a legolcsóbb ilyen specifikációjú abroncs volt a piacon, minden szakterületen kudarcot vall, és folyamatosan a 2025-ös nyári gumiabroncs-teszt végén áll. Csak a fékpróbák során 10,9 méterrel hosszabb féktávolság van, mint a Contié – ami több mint 45 km/h-s maradéksebességnek felel meg. A Triangle EffeXSport TH202 52 m-es teljes fékútjával is csalódást okozott, de egyébként egész tekintélyesen kijött belőle. Mégis: esőben ez sem jó választás.

Gemini_Generated_Image_tizdtstizdtstizd.jpg

A Bridgestone, a Continental és a Goodyear meggyőz vizes utakon: A Bridgestone Potenza Sport, valamint a Continental és a Goodyear kiváló nedves tapadása különösen szembetűnő a Michelin és a Pirelli P Zero futófelületi mintázataihoz képest, amelyek bár önmagukban érnek el jó eredményeket, nem érik el a csúcscsoport szintjét. A Falken, Toyo és Vredestein abroncsok lényegesen gyengébb nedves tapadást mutatnak, ami közvetlen összehasonlításban főként hosszabb féktávot eredményez. Az aquaplaning elleni védelemben (az aquaplaning okozta balesetek megelőzésében) azonban a Vredestein abroncs még a legjobb eredményt is eléri. A szárazpályás vezetési teszteken a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 átveszi a vezetést, és extrém helyzetekben is teljesen hibátlan viselkedésével lenyűgöz. Ezenkívül erős fékezéskor, és megfelelő gördülési kényelemmel büszkélkedhet. A Continental abroncs természetesen hozzáteszi ezt a pluszt, és a legsimábban gördül. Mivel még száraz aszfalton is erős eredménnyel győz, lépést tart a Goodyearrel.

Gemini_Generated_Image_ibxbv0ibxbv0ibxb.jpg

Összehasonlítás

A Michelin a 2025-ös nyári gumiteszten a harmadik helyre zárkózik, és a legutolsó módosítást követően javult a gördülési ellenállása. Ezzel szemben a Bridgestone éri el a legrövidebb féktávot, és kifejezetten sportosnak mutatja magát. Ez a tulajdonság azonban korlátozza a kényelmet, és energiahatékonyság szempontjából a gumiabroncson piros zászló látható. A Toyo Proxes Sport 2 egyenletesen illeszkedik száraz utakon, és lenyűgözi agilitását, amely biztosítja a leggyorsabb köridőt. A Falken Azenis FK520 és a Vredestein bátran kitartanak, de nem jeleskednek. Két kínai abroncs bizonyítja, hogy az alacsony ár (hogyan spóroljunk a gumivásárlásnál) önmagában még nem mond mindent a hatékonyságról. Bár a Mastersteel Super Sport 2 megtakarítási lehetőséget rejt magában a nagyon alacsony gördülési ellenállási együtthatónak köszönhetően (hogyan takaríthat meg üzemanyagot és pénzt autóvezetés közben), alacsony futásteljesítménye kiegyenlíti ezt az előnyt. A Triangle még gyorsabban elhasználódik, ezért is csak nagyon korlátozottan ajánlott "olcsó" alternatívaként. Mivel ez a két abroncs lényegesen gyengébb tapadást mutat, és hosszabb féktávot eredményez, így az utolsó helyen végeznek.

A prémium gumiabroncsok egyértelműen vezetik a nyári gumitesztet:

A Goodyear a legfenntarthatóbb gumiabroncsnak bizonyult, amely az alacsony kopásnak, a nagy futásteljesítménynek, a jó gördülési ellenállásnak és nem utolsósorban az alacsony külső zajnak köszönhetően kíméli a környezetet és a pénztárcáját. A Michelin Pilot Sport 5 is kiemelkedik a márkára jellemző alacsony kopásáról és nagy futásteljesítményéről, de kissé zajos és átlagos gördülési ellenállású. A Continental és a Falken összehasonlítható eredményeket ér el, a Vredestein Ultrac Pro pedig lenyűgöz a halk gördülésével. Végső soron a Mastersteel a leghalkabb abroncs a teszt során, de ez nem pótolja a gyengeségeit. Ha minden szempontot összeadunk, az akciót a prémium gumiabroncsok uralják, élükön a Goodyearrel, amely egyenlő mértékben győz meg a teljesítményről és a fenntarthatóságról. De a Conti, a Bridgestone, valamint a Michelin és a Pirelli is megérdemli az ajánlásunkat.

Így teszteltük:

  • Gumiabroncsvásárlás: Minden gumiabroncsot magunk vásárolunk, hogy ugyanazt a minőséget garantáljuk, mint a vásárlóknak.
  • Teszthelyszín: A tesztelésre az olaszországi Bridgestone EUPG-nél kerül sor, amely különféle típusú tesztpályákat kínál.
  • Szubjektív értékelés: Az objektív mérések mellett olyan szubjektív jellemzőket is értékelünk, mint a vezetésbiztonság.
  • Laboratóriumi tesztek: A gumiabroncsokon sebesség-, gördülési ellenállás-, kopás- és futásteljesítmény-teszteket végeznek.

A teszt legjobb gumiabroncsai

Tanácsadó

tooltip
Asteelko

Szia! A tanácsadód vagyok. Itt mindig kéznél találsz.

A tanácsadó megnyitása

Oké, zárd be