18 év a piacon 18

Internetes web áruház - Gumisfutar.hu
H-P: 8:00-17:00, [email protected]

TOP
hamburger
Kosár
Kosár
Auto Zeitung

2025-ös Auto Zeitung nyári gumi teszt

2025 225/45 R18

2025-ös nyári gumi tesztünk segít megtalálni a legjobb mintázatot.

Gumiabroncs vizsgálati eredmények

* Kattintson a kategóriákra a rendezéshez

Száraz fékezés
[m]
(legalacsonyabb legjobb)

Nedves fékezés
[m]
(legalacsonyabb legjobb)

Aquaplaning egyenesen
[Km/h]
(legmagasabb legjobb)

Aquaplaning kanyar
[m/s2]
(legmagasabb legjobb)

Zajszint
[dB]
(legalacsonyabb legjobb)

Gördülési ellenállás
[asd]
(legalacsonyabb legjobb)

33.3
43.3
75.9
11.13
68
8.35
33.6
41.8
73.2
11.52
70
8.25
33
42.5
73.7
11.11
70
10.15
33.5
44.4
75.7
11.2
71
8.85
33.9
45.2
73
11.18
69
8.6
35
47.3
76.6
11.71
68
8.85
36.1
52
74.7
11.93
69
9.05
36.9
52.7
70.8
12.58
67
7.35

Nyári gumiabroncs teszt 2025:

Már nem minden gumi egyformán jó. A kasszasiker és a prémium abroncsok közötti költségkülönbségek óriásiak, csakúgy, mint a futófelület hatékonyságának és fenntarthatóságának különbségei. Ebben a szezonban alaposan megvizsgálunk tíz aktuális UHP abroncsot (íme az AUTO ZEITUNG gumiabroncs-teszt kritériumai), kezdve a két valódi árú kínai kasszasikerrel, a Mastersteel Super Sport 2-vel és a Triangle EffeXSport TH202-vel, a minőségi abroncsokon keresztül a méltányos árú Falken Azenis FK520, a Toyo Proxes Sportc 2 és a Proprémium Extrák, a drága PotenzaConttal, a Vre. 7, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, Michelin Pilot Sport 5 és Pirelli P Zero. Szigorúan véve a Continental abroncsok nem feltétlenül az UHP szegmenshez tartoznak, hanem túraabroncsnak tervezték. A 2024-es nyári gumitesztünkön azonban (íme, az összes eredmény) olyan erősen teljesítettek, és akkora dinamizmust mutattak, hogy ebben a környezetben is sikerrel járnak.

Fékezés nedves aszfalton:

Hogy mennyire pontos ez az értékelés, azt a Continental PremiumContact 7 2025-ös nyári gumiabroncs-tesztje is alátámasztja nedves aszfalton: Még az UHP versenyben is a legrövidebb fékút (ez a hozzávetőleges számítási képlet) 100 km/h-tól 41,8 méternél, és lenyűgöz kiszámítható és biztonságos kezelhetőségével. Ez azt jelenti, hogy ugyanannyi pontot ér el a vizes szakaszon, mint a Bridgestone, amely évek óta uralja ezt a szakágat. A japánok kicsit rosszabbul fékeznek, de még nagyobb oldaltartást és sportosabb karakterisztikát kínálnak. A Goodyear csak egy pont különbséggel következik, ami a leggyorsabban tudja teljesíteni a kezelhetőségi kört, és erős fékezési lassulást is elérni. Ez már megkülönbözteti ezt a három jelöltet a mezőnytől, míg a két kínai márka jelentős gyengeségeket tár fel. Különösen a Mastersteel, amely a vásárlás időpontjában a legolcsóbb ilyen specifikációjú abroncs volt a piacon, minden szakterületen kudarcot vall, és folyamatosan a 2025-ös nyári gumiabroncs-teszt végén áll. Csak a fékpróbák során 10,9 méterrel hosszabb féktávolság van, mint a Contié – ami több mint 45 km/h-s maradéksebességnek felel meg. A Triangle EffeXSport TH202 52 m-es teljes fékútjával is csalódást okozott, de egyébként egész tekintélyesen kijött belőle. Mégis: esőben ez sem jó választás.

Gemini_Generated_Image_tizdtstizdtstizd.jpg

A Bridgestone, a Continental és a Goodyear meggyőz vizes utakon: A Bridgestone Potenza Sport, valamint a Continental és a Goodyear kiváló nedves tapadása különösen szembetűnő a Michelin és a Pirelli P Zero futófelületi mintázataihoz képest, amelyek bár önmagukban érnek el jó eredményeket, nem érik el a csúcscsoport szintjét. A Falken, Toyo és Vredestein abroncsok lényegesen gyengébb nedves tapadást mutatnak, ami közvetlen összehasonlításban főként hosszabb féktávot eredményez. Az aquaplaning elleni védelemben (az aquaplaning okozta balesetek megelőzésében) azonban a Vredestein abroncs még a legjobb eredményt is eléri. A szárazpályás vezetési teszteken a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 átveszi a vezetést, és extrém helyzetekben is teljesen hibátlan viselkedésével lenyűgöz. Ezenkívül erős fékezéskor, és megfelelő gördülési kényelemmel büszkélkedhet. A Continental abroncs természetesen hozzáteszi ezt a pluszt, és a legsimábban gördül. Mivel még száraz aszfalton is erős eredménnyel győz, lépést tart a Goodyearrel.

Gemini_Generated_Image_ibxbv0ibxbv0ibxb.jpg

Összehasonlítás

A Michelin a 2025-ös nyári gumiteszten a harmadik helyre zárkózik, és a legutolsó módosítást követően javult a gördülési ellenállása. Ezzel szemben a Bridgestone éri el a legrövidebb féktávot, és kifejezetten sportosnak mutatja magát. Ez a tulajdonság azonban korlátozza a kényelmet, és energiahatékonyság szempontjából a gumiabroncson piros zászló látható. A Toyo Proxes Sport 2 egyenletesen illeszkedik száraz utakon, és lenyűgözi agilitását, amely biztosítja a leggyorsabb köridőt. A Falken Azenis FK520 és a Vredestein bátran kitartanak, de nem jeleskednek. Két kínai abroncs bizonyítja, hogy az alacsony ár (hogyan spóroljunk a gumivásárlásnál) önmagában még nem mond mindent a hatékonyságról. Bár a Mastersteel Super Sport 2 megtakarítási lehetőséget rejt magában a nagyon alacsony gördülési ellenállási együtthatónak köszönhetően (hogyan takaríthat meg üzemanyagot és pénzt autóvezetés közben), alacsony futásteljesítménye kiegyenlíti ezt az előnyt. A Triangle még gyorsabban elhasználódik, ezért is csak nagyon korlátozottan ajánlott "olcsó" alternatívaként. Mivel ez a két abroncs lényegesen gyengébb tapadást mutat, és hosszabb féktávot eredményez, így az utolsó helyen végeznek.

A prémium gumiabroncsok egyértelműen vezetik a nyári gumitesztet:

A Goodyear a legfenntarthatóbb gumiabroncsnak bizonyult, amely az alacsony kopásnak, a nagy futásteljesítménynek, a jó gördülési ellenállásnak és nem utolsósorban az alacsony külső zajnak köszönhetően kíméli a környezetet és a pénztárcáját. A Michelin Pilot Sport 5 is kiemelkedik a márkára jellemző alacsony kopásáról és nagy futásteljesítményéről, de kissé zajos és átlagos gördülési ellenállású. A Continental és a Falken összehasonlítható eredményeket ér el, a Vredestein Ultrac Pro pedig lenyűgöz a halk gördülésével. Végső soron a Mastersteel a leghalkabb abroncs a teszt során, de ez nem pótolja a gyengeségeit. Ha minden szempontot összeadunk, az akciót a prémium gumiabroncsok uralják, élükön a Goodyearrel, amely egyenlő mértékben győz meg a teljesítményről és a fenntarthatóságról. De a Conti, a Bridgestone, valamint a Michelin és a Pirelli is megérdemli az ajánlásunkat.

Így teszteltük:

  • Gumiabroncsvásárlás: Minden gumiabroncsot magunk vásárolunk, hogy ugyanazt a minőséget garantáljuk, mint a vásárlóknak.
  • Teszthelyszín: A tesztelésre az olaszországi Bridgestone EUPG-nél kerül sor, amely különféle típusú tesztpályákat kínál.
  • Szubjektív értékelés: Az objektív mérések mellett olyan szubjektív jellemzőket is értékelünk, mint a vezetésbiztonság.
  • Laboratóriumi tesztek: A gumiabroncsokon sebesség-, gördülési ellenállás-, kopás- és futásteljesítmény-teszteket végeznek.

A teszt legjobb gumiabroncsai

Tanácsadó

tooltip

Szia! A tanácsadód vagyok. Itt mindig kéznél találsz.

A tanácsadó megnyitása

Oké, zárd be