18 év a piacon 18

Internetes web áruház - Gumisfutar.hu
H-P: 8:00-17:00, [email protected]

TOP
hamburger
Kosár
Kosár
TyreReviews

2025 | 225/50R17 | Nyári - Gumiabroncs teszt Nyári gumiabroncs teszt

2025 225/50 R17

Egy új, kényelemre fókuszáló nyári gumiabroncs érkezik a piacra, a Pirelli Cinturato C3! Hogy megtudjuk, mennyire jó valójában ez az új gumiabroncs, teszteltük néhány főbb versenytársával, a Michelinnel és a Continentallal szemben. Emellett néhány új gumiabroncsot is hozzáadtunk, amelyeket korábban még nem teszteltünk.

Gumiabroncs vizsgálati eredmények

Száraz manőverezés [s]

Száraz fékezés [m]

Nedves manőverezés [s]

Nedves fékezés [m]

Aquaplaning egyenesen [Km/h]

Aquaplaning kanyar [m/s2]

Zajszint [dB]

Gördülési ellenállás [asd]

85.61
34.13
106.63
24.96
95.7
2.6
71.9
7.7
85.73
34.65
107.14
24.61
98.1
2.57
73.2
7.72
86.57
34.43
106.28
25.79
95.2
2.55
70.9
7.78
85.54
34.21
105.18
25.47
95.5
2.27
71.2
7.77
86.43
35.22
109.92
27.16
97.7
2.58
71.1
7.57
86.22
35.27
108.05
27.57
92.1
2.47
72.6
7.31
87.4
37.09
116.72
34
88.2
2.35
72.8
7.94

Száraz körülmények:

A száraz útfelületen végzett kezelési teszt nem csak a köridőket értékelte, hanem a kormányzási pontosságot és kiszámíthatóságot is. A Firestone kiszámítható volt, de nagyobb sebességnél elvesztette a hátsó tengely tapadását. A Vredestein ruganyos és pontatlan volt, bár jó tapadással rendelkezett. A Falken sportosnak és stabilnak érződött.

Az első három (Conti, Michelin, Pirelli) közül a Conti rendelkezett a leggyorsabb kormányzással, de kissé rugalmasnak érződött. A Michelin és a Pirelli stabilak voltak és kiváló tapadással rendelkeztek. A Pirelli azért nyert, mert jobb köridőt futott.

A Conti, a Michelin és a Pirelli alkotta első három közül nehéz volt választani. A Conti rendelkezett a leggyorsabb kormányzással, de ebben a méretben kissé rugalmasnak érződött, míg mind a Michelin, mind a Pirelli nagyon stabilnak, kiegyensúlyozottnak, érettnek és kiváló tapadással rendelkezett.

Szubjektíve nagyon nehéz volt kedvencet választani a Michelin és a Pirelli között, de mivel a Pirelli körönként gyorsabb volt, nyert.

Szárazkezelés.png

A Pirelli Cinturato C3-nak mindössze 34,13 méterre volt szüksége a 100 km/h-s fékezéshez, míg a Goodtrip GR 66-nak közel 3 méterrel többre, nevezetesen 37,09 méterre.

Száraz fékezés.png

Nedves körülmények:

A nedves körülmények között végzett tesztek jelentős különbségeket mutattak ki az abroncsok között. A Goodtrip gyenge tapadást mutatott, és nem ajánlott nedves körülményekre. A Michelin Primacy 4+ biztonságosnak érződik, de kora a csökkent tapadásban mutatkozik meg. Az öt legjobb abroncs – Firestone, Continental, Pirelli, Vredestein és Falken – nagyon hasonló eredményeket ért el, kevesebb mint 3%-os különbséggel. A Firestone könnyen kezelhető és stabil volt, a Continental nagy tapadású, de kiegyensúlyozott. A Pirelli kiváló kezelhetőséggel és jó kiegyensúlyozottsággal tűnt ki. A Vredestein nagy tapadású volt, de lassabban reagált, a Falken pedig a leggyorsabb időt érte el nagy tapadású és jó ellenállással a mély vízben.

nedves-kezelés.png

Nagyon kiegyensúlyozott kezelhetőségi teszt, majd meglátjuk, hogy a fékezés nagyobb különbséget tud-e okozni!

A Continental PremiumContact 7 nedves úton is bizonyította képességeit, mindössze 24,61 méteres megállási időt követően 80 km/h-ról. A Goodtrip GR 66-nak 9,4 méterrel többre volt szüksége a megálláshoz, így összesen 34 métert futott – ez jelentős biztonsági különbség a legjobb és a legrosszabb között.

nedves-fékezés.png

A Continental PremiumContact 7 98,1 km/h sebességig tartotta a tapadását, mielőtt aquaplaning alakult volna ki, míg a Goodtrip GR 66 88,2 km/h sebességnél elvesztette az uralmat az autó felett.

egyenes-aqua.png

A Pirelli Cinturato C3 érte el a legnagyobb kanyarvételi aquaplaning tapadást 2,6 m/s²-rel, míg a Falken mindössze 2,27 m/s²-t. Más nedves tesztekkel ellentétben a Goodtrip itt nem volt a legrosszabb.

ívelt-vízencsúszás.png

Kényelem:

A Michelin Primacy 4+ vezette a komfortértékelést tökéletes, 10/10-es pontszámmal. A Goodtrip GR 66 a legalacsonyabbat érte el 7/10-zel, minden egyenetlenségen kissé durva érződött. A Vredestein Ultrac volt a legcsendesebb abroncs a tesztek során 70,9 dB-lel, míg a Continental PremiumContact 7 volt a legzajosabb 73,2 dB-lel.

A teszt legjobb gumiabroncsai

Tanácsadó

tooltip
Asteelko

Szia! A tanácsadód vagyok. Itt mindig kéznél találsz.

A tanácsadó megnyitása

Oké, zárd be