18 év a piacon 18

Internetes web áruház - Gumisfutar.hu
H-P: 8:00-17:00, [email protected]

TOP
hamburger
Kosár
Kosár
TyreReviews

2025 | 225/50R17 | Nyári - Gumiabroncs teszt Nyári gumiabroncs teszt

2025 225/50 R17

Egy új, kényelemre fókuszáló nyári gumiabroncs érkezik a piacra, a Pirelli Cinturato C3! Hogy megtudjuk, mennyire jó valójában ez az új gumiabroncs, teszteltük néhány főbb versenytársával, a Michelinnel és a Continentallal szemben. Emellett néhány új gumiabroncsot is hozzáadtunk, amelyeket korábban még nem teszteltünk.

Gumiabroncs vizsgálati eredmények

* Kattintson a kategóriákra a rendezéshez

Száraz manőverezés
[s]
(legalacsonyabb legjobb)

Száraz fékezés
[m]
(legalacsonyabb legjobb)

Nedves manőverezés
[s]
(legalacsonyabb legjobb)

Nedves fékezés
[m]
(legalacsonyabb legjobb)

Aquaplaning egyenesen
[Km/h]
(legmagasabb legjobb)

Aquaplaning kanyar
[m/s2]
(legmagasabb legjobb)

Zajszint
[dB]
(legalacsonyabb legjobb)

Gördülési ellenállás
[asd]
(legalacsonyabb legjobb)

85.61
34.13
106.63
24.96
95.7
2.6
71.9
7.7
85.73
34.65
107.14
24.61
98.1
2.57
73.2
7.72
86.57
34.43
106.28
25.79
95.2
2.55
70.9
7.78
85.54
34.21
105.18
25.47
95.5
2.27
71.2
7.77
86.43
35.22
109.92
27.16
97.7
2.58
71.1
7.57
86.22
35.27
108.05
27.57
92.1
2.47
72.6
7.31
87.4
37.09
116.72
34
88.2
2.35
72.8
7.94

Száraz körülmények:

A száraz útfelületen végzett kezelési teszt nem csak a köridőket értékelte, hanem a kormányzási pontosságot és kiszámíthatóságot is. A Firestone kiszámítható volt, de nagyobb sebességnél elvesztette a hátsó tengely tapadását. A Vredestein ruganyos és pontatlan volt, bár jó tapadással rendelkezett. A Falken sportosnak és stabilnak érződött.

Az első három (Conti, Michelin, Pirelli) közül a Conti rendelkezett a leggyorsabb kormányzással, de kissé rugalmasnak érződött. A Michelin és a Pirelli stabilak voltak és kiváló tapadással rendelkeztek. A Pirelli azért nyert, mert jobb köridőt futott.

A Conti, a Michelin és a Pirelli alkotta első három közül nehéz volt választani. A Conti rendelkezett a leggyorsabb kormányzással, de ebben a méretben kissé rugalmasnak érződött, míg mind a Michelin, mind a Pirelli nagyon stabilnak, kiegyensúlyozottnak, érettnek és kiváló tapadással rendelkezett.

Szubjektíve nagyon nehéz volt kedvencet választani a Michelin és a Pirelli között, de mivel a Pirelli körönként gyorsabb volt, nyert.

Szárazkezelés.png

A Pirelli Cinturato C3-nak mindössze 34,13 méterre volt szüksége a 100 km/h-s fékezéshez, míg a Goodtrip GR 66-nak közel 3 méterrel többre, nevezetesen 37,09 méterre.

Száraz fékezés.png

Nedves körülmények:

A nedves körülmények között végzett tesztek jelentős különbségeket mutattak ki az abroncsok között. A Goodtrip gyenge tapadást mutatott, és nem ajánlott nedves körülményekre. A Michelin Primacy 4+ biztonságosnak érződik, de kora a csökkent tapadásban mutatkozik meg. Az öt legjobb abroncs – Firestone, Continental, Pirelli, Vredestein és Falken – nagyon hasonló eredményeket ért el, kevesebb mint 3%-os különbséggel. A Firestone könnyen kezelhető és stabil volt, a Continental nagy tapadású, de kiegyensúlyozott. A Pirelli kiváló kezelhetőséggel és jó kiegyensúlyozottsággal tűnt ki. A Vredestein nagy tapadású volt, de lassabban reagált, a Falken pedig a leggyorsabb időt érte el nagy tapadású és jó ellenállással a mély vízben.

nedves-kezelés.png

Nagyon kiegyensúlyozott kezelhetőségi teszt, majd meglátjuk, hogy a fékezés nagyobb különbséget tud-e okozni!

A Continental PremiumContact 7 nedves úton is bizonyította képességeit, mindössze 24,61 méteres megállási időt követően 80 km/h-ról. A Goodtrip GR 66-nak 9,4 méterrel többre volt szüksége a megálláshoz, így összesen 34 métert futott – ez jelentős biztonsági különbség a legjobb és a legrosszabb között.

nedves-fékezés.png

A Continental PremiumContact 7 98,1 km/h sebességig tartotta a tapadását, mielőtt aquaplaning alakult volna ki, míg a Goodtrip GR 66 88,2 km/h sebességnél elvesztette az uralmat az autó felett.

egyenes-aqua.png

A Pirelli Cinturato C3 érte el a legnagyobb kanyarvételi aquaplaning tapadást 2,6 m/s²-rel, míg a Falken mindössze 2,27 m/s²-t. Más nedves tesztekkel ellentétben a Goodtrip itt nem volt a legrosszabb.

ívelt-vízencsúszás.png

Kényelem:

A Michelin Primacy 4+ vezette a komfortértékelést tökéletes, 10/10-es pontszámmal. A Goodtrip GR 66 a legalacsonyabbat érte el 7/10-zel, minden egyenetlenségen kissé durva érződött. A Vredestein Ultrac volt a legcsendesebb abroncs a tesztek során 70,9 dB-lel, míg a Continental PremiumContact 7 volt a legzajosabb 73,2 dB-lel.

A teszt legjobb gumiabroncsai

Tanácsadó

tooltip

Szia! A tanácsadód vagyok. Itt mindig kéznél találsz.

A tanácsadó megnyitása

Oké, zárd be