
2025 | 225/55R18 | Nyári - Tyre Reviews nyárigumi teszt
Az olasz Al Volante magazin 225/55 R18 méretű nyári UHP gumiabroncsok tesztjét készítette el olvasói számára.
Gumiabroncs vizsgálati eredmények
Rendelés
Gumi
1. hely
2. hely
3. hely
4. hely
5. hely
Firestone Roadhawk 2 Enliten
6. hely
7. hely
Száraz fékezés [m]
Nedves manőverezés [s]
Nedves fékezés [m]
Aquaplaning egyenesen [Km/h]
Aquaplaning kanyar [m/s2]
Zajszint [dB]
Gördülési ellenállás [asd]

225/55 R18-as nyári gumiabroncsok tesztje a túra kategóriában
Az olasz Al Volante magazin egy tesztet készített olvasóinak a 225/55 R18 méretű nyári UHP gumiabroncsokról, amelyek alkalmasak SUV-okra, de túraautókon is használhatók, ha magasabb oldalfalú gumiabroncsot szeretnél, amely megvédi a sérülésektől burkolatlan utakon való vezetés során.
A főszereplő természetesen az olasz Pirelli Cinturato C3 nyári gumi volt, amely idén nyáron újdonság. A tesztben szereplő második új termék a Michelin Primacy 5, úgyhogy nézzük meg, hogyan alakult a párharcuk.
A teszt kissé csonka, és nem tartalmaz annyi tesztelt kategóriát, mint amihez hozzászoktunk, de a legfontosabbak, mint például a fékezés és a gördülési ellenállás, természetesen megtalálhatók.
A prémium nyári gumiabroncsok közé bekerült a Hankook Ventus Prime 4 is, amely még a középkategóriába tartozik, de mi is prémium kategóriának tartjuk őket - és ez is a 2025-ös nyár újdonsága. Összehasonlításképpen pedig bekerült az olcsó kínai Austone Athena SP 303 gumiabroncs.
A legjobb és legrosszabb eredmények összehasonlítása:
Mindenesetre azt javasoljuk, hogy tekintse meg az egyes gumiabroncsok egyedi eredményeit az összes tesztelt kategóriában. Véleményünk szerint minden tesztelt nyári gumiabroncs nagyon jó, és nyári gumiabroncsként ajánljuk őket járműveihez. Természetesen a kínai Austone kívül esik ezen a meleg ajánláson, de ha kénytelen vagy olcsó gumiabroncsokat választani, az Austone is betölti a célját, csak csökkentened kell a teljesítményt sebességnél és vezetési stílusnál.

Rangsor és a végső teszteredmények:

Aszály
Száraz úton csak a 100 km/h és 10 km/h közötti fékutat tesztelték. A legjobban a Continental PremiumContact 7 teljesített 36,6 méterrel. Közvetlenül mögötte a Pirelli Cinturato C3 és a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 következett, mindkettő 36,9 méteres hosszával. A legrosszabb az Austone volt 40,6 méterrel, ami 4 méteres különbséget jelent az első Continentalhoz képest.

Nedves
Számos tesztet végeztek nedves utakon, mivel a gumiabroncs valószínűleg vízen viselkedik irányíthatatlanul.
80 km/h-ról 10 km/h-ra fékezéskor ismét a Continental PremiumContact 7 bizonyult a legjobbnak 28,7 méteres fékúttal. ezt követte ismét a Pirelli Cinturato C3 és a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, azonos, 29,4 méteres nyomtávval. Mögöttük, minimális, néhány tíz centiméteres lemaradásokkal, a Michelin Primacy 5, a Hankook Ventus Prime 4 és a Firestone Roadhawk 2 ENLITEN abroncsok találhatók. Az Auston ismét kiemelkedik 32,8 méterével, ami ismét 4 méterrel több, mint az első Continentalé.
A Pirelli végre megmutatta teljesítményét a kezelhetőség terén. Az első helyen végzett, megelőzve a Goodyear-t a második és a Continental-t a harmadik helyen. Az Auston továbbra sem volt meggyőződve arról, hogy ez jobb lehet, mint egy prémium gumiabroncs, és utolsóként ért célba, körönként közel 10 másodperces különbséggel.

A vízen csúszás régen egy olyan próbatétel volt, ahol még az olcsó gumik is jó helyekre kerültek. Nos, ezúttal nem így történt, és Austone mind az egyenes, mind az oldalirányú teszten a tabella alján végzett. A Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 azonban kiválóan teljesített, mindkét aquaplaning tesztet megnyerve. A Pirelli Cinturato C3 mindkét teszten megőrizte a második helyet.

Kényelem és érték
A kényelmet csak az útzaj alapján értékelték. A legcsendesebb nyári gumiabroncsok a Michelin Primacy 5 voltak, 70,6 dB-lel. A második helyen a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 végzett, majdnem azonos, 70,8 dB-es eredménnyel. Az utolsó helyen ezúttal nem az Austone, hanem a Hankook Ventus Prime 4 áll. Meglepő módon azt mondhatjuk, hogy a Hankooknak korábban problémái voltak a zajjal. Reméljük, hogy az új nyári gumiabroncs csak ebben a tesztben volt zajos.
Előfordulhat, hogy a gumiszervizben lecserélt gumik után a sofőrök visszatérnek, és panaszkodnak a zajra, ami nem tenne jót a márkának.
Az értéket a szokásos módon a gördülési ellenállás alapján mérték. A legjobb eredményt a Firestone Roadhawk 2 érte el 6,8 kg/t értékkel. Az olcsó Austone gumiabroncsunknak sikerült nem az utolsó helyen végeznie, hanem a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 "megverte", amely a legrosszabb, 8,7 kg/t eredményt érte el.

Melyek a legjobb 225/55 R18-as nyári gumik?
A teszteredmények szerint a Pirelli Cinturato C3 az, amelyet a magazin száraz és nedves körülmények között is jól kiegyensúlyozott abroncsként értékel. A zaj- és gördülési ellenállási eredmények alapján a harmadik helyen áll, de ez még mindig kiváló, és összességében kiváló választásnak számít ebben a kategóriában.
A Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 és a Continental PremiumContact 7 nyári gumiabroncsok a második és harmadik helyen állnak, de ne figyeljünk a sorrendre. Nehéz lenne ilyen kiváló nyári gumiabroncsot találni, mint ez a kettő. A kiváló fékezési tulajdonságok, a száraz és nedves útfelületen egyaránt jól teljesítő abroncsok, valamint a zajszint és a gördülési ellenállás terén elért jó eredmények azt bizonyítják, hogy nem fogsz hibázni velük, ha egy gumiszervizben választod ki és szereled fel az autódra.
A Michelin Primacy 5 többnyire a mezőny közepén maradt, a kényelem és az ár-érték arány tesztjén az első helyen végzett. Ez azt jelentheti, hogy a francia gyártó inkább a gumiabroncs tartósságára és csendes működésére összpontosít, mint a vezetési tulajdonságok javítására.
A Firestone Roadhawk 2 és a Hankook Ventus Prime 4 inkább a sorrend hátuljába kerültek, különösen a Hankook maradt le kissé. Ez furcsa, mivel a korábbi tesztekben a legjobb négy között volt, és gyakran megelőzte a prémium márkákat. A Firestone-nak sikerült legyőznie a Michelint gördülési ellenállásban, ami igazán stabil teljesítmény. Úgy tűnik, hogy a Bridgestone-tól kapott Enliten technológia jól működik.
Az Austone Athena SP-303 utolsóként ért célba. Bár úgy tűnhet, hogy egy elrontott gumi, az árkategóriájában nem is olyan rossz. Igen, hosszabb a fékútja és lassabb a pályán, de lényegesen kevesebbe kerül, és biztosan vannak olyan járműtulajdonosok, akik nem engedhetik meg maguknak a drágább gumiabroncsokat. Egy gyengébb minőségű gumiabroncs nem akkora probléma, mint a felelőtlen vezetés egy ilyen gumiabronccsal.
Ha nem tudja eldönteni, melyik gumiabroncs a legmegfelelőbb az Ön számára, örömmel megbeszéljük Önnel az új gumiabroncsok kiválasztását, és megpróbáljuk a legjobb alternatívát javasolni.
Webáruházunkban széles választékban talál különféle nyári gumiabroncsokat, téli gumiabroncsokat és négyévszakos gumiabroncsokat, a klasszikustól az igazi terepgumikig, amelyekkel sokkal többet engedhet meg magának a szokatlan terepen, mint a hagyományos gumiabroncsokkal.
A teszt legjobb gumiabroncsai
Nálunk raktáron
TESZT győztes

TESZT Kiváló


Összevetve
Összevet
Újdonság
Ennek a modellnek már van utódja - Mutasd az utódját
Beszállítók szerinti elérhetőségek a termékleírásnál. Az ár tartalmazza az ÁFA-t.
Tanácsadó
