Gumiabroncs tesztek – Részletes teszt és eredmények

18 év a piacon 18

Internetes web áruház - Gumisfutar.hu
H-P: 8:00-17:00, [email protected]

TOP
hamburger
Kosár
Kosár
TyreReviews

2025 | 225/55R18 | Nyári - Tyre Reviews nyárigumi teszt

2025 225/55 R18

Az olasz Al Volante magazin 225/55 R18 méretű nyári UHP gumiabroncsok tesztjét készítette el olvasói számára.

Gumiabroncs vizsgálati eredmények

Száraz fékezés [m]

Nedves manőverezés [s]

Nedves fékezés [m]

Aquaplaning egyenesen [Km/h]

Aquaplaning kanyar [m/s2]

Zajszint [dB]

Gördülési ellenállás [asd]

36.9
109.55
29.4
81.6
88.7
71.8
7.4
36.9
109.71
29.4
81.8
91.8
70.8
8.7
36.6
110.11
28.7
79.7
88.1
72
7.9
38.2
111.71
29.6
81.2
88.4
70.6
7
37.8
111.22
29.8
81.3
86.4
72.8
6.8
38.7
113.22
29.7
81
85.3
72.9
7.7
40.6
120.93
32.8
74.4
80.1
72.7
8.2
Bevezető kép - 01.jpg

225/55 R18-as nyári gumiabroncsok tesztje a túra kategóriában

Az olasz Al Volante magazin egy tesztet készített olvasóinak a 225/55 R18 méretű nyári UHP gumiabroncsokról, amelyek alkalmasak SUV-okra, de túraautókon is használhatók, ha magasabb oldalfalú gumiabroncsot szeretnél, amely megvédi a sérülésektől burkolatlan utakon való vezetés során.
A főszereplő természetesen az olasz Pirelli Cinturato C3 nyári gumi volt, amely idén nyáron újdonság. A tesztben szereplő második új termék a Michelin Primacy 5, úgyhogy nézzük meg, hogyan alakult a párharcuk.
A teszt kissé csonka, és nem tartalmaz annyi tesztelt kategóriát, mint amihez hozzászoktunk, de a legfontosabbak, mint például a fékezés és a gördülési ellenállás, természetesen megtalálhatók.
A prémium nyári gumiabroncsok közé bekerült a Hankook Ventus Prime 4 is, amely még a középkategóriába tartozik, de mi is prémium kategóriának tartjuk őket - és ez is a 2025-ös nyár újdonsága. Összehasonlításképpen pedig bekerült az olcsó kínai Austone Athena SP 303 gumiabroncs.

A legjobb és legrosszabb eredmények összehasonlítása:

Mindenesetre azt javasoljuk, hogy tekintse meg az egyes gumiabroncsok egyedi eredményeit az összes tesztelt kategóriában. Véleményünk szerint minden tesztelt nyári gumiabroncs nagyon jó, és nyári gumiabroncsként ajánljuk őket járműveihez. Természetesen a kínai Austone kívül esik ezen a meleg ajánláson, de ha kénytelen vagy olcsó gumiabroncsokat választani, az Austone is betölti a célját, csak csökkentened kell a teljesítményt sebességnél és vezetési stílusnál.

Táblázat - Legjobb és legrosszabb eredmények - 01.png

Rangsor és a végső teszteredmények:

Táblázat - Rangsor és végeredmények - 01.png

Aszály

Száraz úton csak a 100 km/h és 10 km/h közötti fékutat tesztelték. A legjobban a Continental PremiumContact 7 teljesített 36,6 méterrel. Közvetlenül mögötte a Pirelli Cinturato C3 és a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 következett, mindkettő 36,9 méteres hosszával. A legrosszabb az Austone volt 40,6 méterrel, ami 4 méteres különbséget jelent az első Continentalhoz képest.

Grafikon - Száraz - féktávolság - 01.png

Nedves

Számos tesztet végeztek nedves utakon, mivel a gumiabroncs valószínűleg vízen viselkedik irányíthatatlanul.
80 km/h-ról 10 km/h-ra fékezéskor ismét a Continental PremiumContact 7 bizonyult a legjobbnak 28,7 méteres fékúttal. ezt követte ismét a Pirelli Cinturato C3 és a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, azonos, 29,4 méteres nyomtávval. Mögöttük, minimális, néhány tíz centiméteres lemaradásokkal, a Michelin Primacy 5, a Hankook Ventus Prime 4 és a Firestone Roadhawk 2 ENLITEN abroncsok találhatók. Az Auston ismét kiemelkedik 32,8 méterével, ami ismét 4 méterrel több, mint az első Continentalé.
A Pirelli végre megmutatta teljesítményét a kezelhetőség terén. Az első helyen végzett, megelőzve a Goodyear-t a második és a Continental-t a harmadik helyen. Az Auston továbbra sem volt meggyőződve arról, hogy ez jobb lehet, mint egy prémium gumiabroncs, és utolsóként ért célba, körönként közel 10 másodperces különbséggel.

Grafikon - Nedves - 01.png

A vízen csúszás régen egy olyan próbatétel volt, ahol még az olcsó gumik is jó helyekre kerültek. Nos, ezúttal nem így történt, és Austone mind az egyenes, mind az oldalirányú teszten a tabella alján végzett. A Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 azonban kiválóan teljesített, mindkét aquaplaning tesztet megnyerve. A Pirelli Cinturato C3 mindkét teszten megőrizte a második helyet.

Grafikon - Vízen csúszás - 01.png

Kényelem és érték

A kényelmet csak az útzaj alapján értékelték. A legcsendesebb nyári gumiabroncsok a Michelin Primacy 5 voltak, 70,6 dB-lel. A második helyen a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 végzett, majdnem azonos, 70,8 dB-es eredménnyel. Az utolsó helyen ezúttal nem az Austone, hanem a Hankook Ventus Prime 4 áll. Meglepő módon azt mondhatjuk, hogy a Hankooknak korábban problémái voltak a zajjal. Reméljük, hogy az új nyári gumiabroncs csak ebben a tesztben volt zajos.
Előfordulhat, hogy a gumiszervizben lecserélt gumik után a sofőrök visszatérnek, és panaszkodnak a zajra, ami nem tenne jót a márkának.
Az értéket a szokásos módon a gördülési ellenállás alapján mérték. A legjobb eredményt a Firestone Roadhawk 2 érte el 6,8 kg/t értékkel. Az olcsó Austone gumiabroncsunknak sikerült nem az utolsó helyen végeznie, hanem a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 "megverte", amely a legrosszabb, 8,7 kg/t eredményt érte el.

Grafikon - Zaj és gördülési ellenállás - 01.png

Melyek a legjobb 225/55 R18-as nyári gumik?

A teszteredmények szerint a Pirelli Cinturato C3 az, amelyet a magazin száraz és nedves körülmények között is jól kiegyensúlyozott abroncsként értékel. A zaj- és gördülési ellenállási eredmények alapján a harmadik helyen áll, de ez még mindig kiváló, és összességében kiváló választásnak számít ebben a kategóriában.
A Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 és a Continental PremiumContact 7 nyári gumiabroncsok a második és harmadik helyen állnak, de ne figyeljünk a sorrendre. Nehéz lenne ilyen kiváló nyári gumiabroncsot találni, mint ez a kettő. A kiváló fékezési tulajdonságok, a száraz és nedves útfelületen egyaránt jól teljesítő abroncsok, valamint a zajszint és a gördülési ellenállás terén elért jó eredmények azt bizonyítják, hogy nem fogsz hibázni velük, ha egy gumiszervizben választod ki és szereled fel az autódra.
A Michelin Primacy 5 többnyire a mezőny közepén maradt, a kényelem és az ár-érték arány tesztjén az első helyen végzett. Ez azt jelentheti, hogy a francia gyártó inkább a gumiabroncs tartósságára és csendes működésére összpontosít, mint a vezetési tulajdonságok javítására.
A Firestone Roadhawk 2 és a Hankook Ventus Prime 4 inkább a sorrend hátuljába kerültek, különösen a Hankook maradt le kissé. Ez furcsa, mivel a korábbi tesztekben a legjobb négy között volt, és gyakran megelőzte a prémium márkákat. A Firestone-nak sikerült legyőznie a Michelint gördülési ellenállásban, ami igazán stabil teljesítmény. Úgy tűnik, hogy a Bridgestone-tól kapott Enliten technológia jól működik.
Az Austone Athena SP-303 utolsóként ért célba. Bár úgy tűnhet, hogy egy elrontott gumi, az árkategóriájában nem is olyan rossz. Igen, hosszabb a fékútja és lassabb a pályán, de lényegesen kevesebbe kerül, és biztosan vannak olyan járműtulajdonosok, akik nem engedhetik meg maguknak a drágább gumiabroncsokat. Egy gyengébb minőségű gumiabroncs nem akkora probléma, mint a felelőtlen vezetés egy ilyen gumiabronccsal.

Ha nem tudja eldönteni, melyik gumiabroncs a legmegfelelőbb az Ön számára, örömmel megbeszéljük Önnel az új gumiabroncsok kiválasztását, és megpróbáljuk a legjobb alternatívát javasolni.
Webáruházunkban széles választékban talál különféle nyári gumiabroncsokat, téli gumiabroncsokat és négyévszakos gumiabroncsokat, a klasszikustól az igazi terepgumikig, amelyekkel sokkal többet engedhet meg magának a szokatlan terepen, mint a hagyományos gumiabroncsokkal.

A teszt legjobb gumiabroncsai

Tanácsadó

tooltip
Asteelko

Szia! A tanácsadód vagyok. Itt mindig kéznél találsz.

A tanácsadó megnyitása

Oké, zárd be