
2024/2025 | 235/35R19 | Téli - Tyrereviews Téli gumiabroncs teszt
Ebben a tesztben kiválasztottuk a 6 legjobb ultra nagy teljesítményű téli gumiabroncsot, és összehasonlítottuk őket négyévszakos és nyári gumiabroncsokkal, hogy feltárjuk valódi képességeiket.
Gumiabroncs vizsgálati eredmények
* Kattintson a kategóriákra a rendezéshez
Rendelés
Gumi

Száraz manőverezés
[s]
(legalacsonyabb legjobb)
Száraz fékezés
[m]
(legalacsonyabb legjobb)
Nedves manőverezés
[s]
(legalacsonyabb legjobb)
Nedves fékezés
[m]
(legalacsonyabb legjobb)
Aquaplaning egyenesen
[Km/h]
(legmagasabb legjobb)
Aquaplaning kanyar
[m/s2]
(legmagasabb legjobb)
Havas manőverezés
[s]
(legalacsonyabb legjobb)
Hófékezés
[m]
(legalacsonyabb legjobb)
Havas tapadás
[s]
(legalacsonyabb legjobb)
Jégfékezés
[m]
(legalacsonyabb legjobb)
Jeges vontatás
[s]
(legalacsonyabb legjobb)
Zajszint
[dB]
(legalacsonyabb legjobb)
Gördülési ellenállás
[asd]
(legalacsonyabb legjobb)

Hó
A téli gumiabroncsok esetében a havas teljesítmény kulcsfontosságú, és ennek a tesztnek is meglepetésgyőztese akadt. A Pirelli P Zero Winter 2 minden havas területen – beleértve a fékezést, a tapadást és a kezelhetőséget is – felülmúlta a hagyományosan domináns Michelin Pilot Alpin 5-öt. Mindkét abroncs kivételes havas teljesítményt nyújtott, a Pirelli kismértékű előnyben volt a tapadás és az általános kezelhetőség terén.
A Hankook Winter I*Cept Evo3 jól teljesített hóban való kezelhetőség és fékezés terén, de a hóban való tapadás terén kissé elmaradt a várakozásoktól.
A nyári gumiabroncsnak érthető módon problémái voltak, és a négyévszakos gumiabroncs szokatlanul erős teljesítménye a hóteszten a kategóriájában legjobbnak számító Michelin CrossClimate 2 abroncsnak köszönhető.

Jég
Jégen a Michelin, a Pirelli és a Hankook mind a fékezési, mind a tapadási teszteken jól teljesített, de a Goodyear és a Continental gyengeségeket mutatott ezekben a nehéz körülmények között, ami rávilágít a téli gumiabroncsokkal szemben támasztott sokrétű igényekre.
A tesztben az élre került négyévszakos gumiabroncs egy olcsó, szinte biztosan puha téli keverékkel rendelkezett – egész éves használatra alkalmatlan.
Nedves fékezés
A meleg és hideg körülmények között elvégzett nedves féktesztek azt mutatták, hogy a Goodyear UltraGrip Performance 3 kiválóan teljesített – a legrövidebb fékutat érte el. A Michelin és a Pirelli is jól teljesített, míg a Hankook és a Continental kissé lemaradt. A kedvező árú Goodride abroncs jelentősen alulmaradt ebben a kulcsfontosságú biztonsági tesztben.

Nedves kezelhetőség
A nedves útfelületen végzett teszten a Pirelli P Zero Winter 2 végzett az élen, szorosan megelőzve a versenytársakat. A Michelin és a Goodyear szorosan követték őket – mindhárom abroncs kiváló tapadást és kiszámítható viselkedést mutatott.
A Hankook és a Continental továbbra is jól teljesített, de nem érték el a legjobb képviselőik által nedves körülmények között bemutatott sportos dinamika szintjét.
Az aquaplaning ellenállási tesztek kimutatták a Hankook abroncs erősségét, amely kiemelkedően teljesített az egyenes vonalú aquaplaning során. Ezzel szemben a Pirelli a legjobb összteljesítményt érte el, mind az egyenes vonalú, mind az ívelt aquaplaning eredményeket figyelembe véve.
Ezek az eredmények rávilágítanak arra, hogy a futófelület kialakítása mennyire fontos a víz eltávolításában az abroncs érintkezési felületéről a mély vízrétegekben.

Száraz fékezés
A száraz fékteszten minden téli gumiabroncs jól teljesített – a köztük lévő különbség mindössze 3%-on belül volt. A Hankook Winter i*Cept Evo3 végzett az élen, megerősítve, hogy a modern téli gumiabroncsok nagyon stabil teljesítményt nyújtanak száraz útfelületen.
Azonban meg kell jegyezni, hogy még a legjobb téli gumiabroncsok sem tudták felvenni a versenyt a négyévszakos gumiabroncsok átlagos teljesítményével ebben a tesztben – és jelentősen elmaradtak a nyári gumiabroncsok teljesítményétől.
A száraz útfelületen végzett kezelési teszt érdekes eredményeket hozott. A kedvező árú Goodride gumiabroncs meglepő módon jobb eredményt ért el a vártnál, de a prémium márkák ismét megerősítették minőségüket. A Pirelli P Zero Winter 2, a Michelin Pilot Alpin 5 és a Goodyear UltraGrip Performance 3 gumiabroncsok szinte azonos köridőket értek el, és kiváló vezetési dinamikát kínáltak.
Azonban az összes téli gumiabroncs elmaradt a referencia nyári gumiabroncstól, amely körönként körülbelül 6 másodperccel gyorsabb volt, és szubjektíve sokkal sportosabbnak érződött.
Teszt következtetése
Ez a teszt kimutatta, hogy a modern, nagy teljesítményű téli gumiabroncsok kiegyensúlyozott vezetési tulajdonságokat kínálnak minden körülmény között – a hótól és jégtől a nedves és száraz utakon át.
- A legnagyobb meglepetést a Pirelli P Zero Winter 2 teljesítménye okozta, amely uralta a hóban való kezelhetőséget, és minden kategóriában, beleértve a nedves és száraz útfelületeket is, nagyon kiegyensúlyozott eredményeket ért el.
- A Michelin Pilot Alpin 5 és a Goodyear UltraGrip Performance 3 szintén megerősítették prémium téli gumiabroncsként való tulajdonságaikat, nagyon jó eredményeket mutatva a tapadás, a fékezés és a kezelhetőség terén.
- A Continental WinterContact TS 870 P nem okozott csalódást, de a versenytársakhoz képest egy kicsit kevésbé dinamikusnak érződött, különösen a kihívást jelentő körülmények között.
- A Goodride ZuperSnow Z507, mint az alacsony költségű kategória képviselője, gyengeségeket mutatott, különösen a nedves és száraz teszteken, megerősítve, hogy a gumiabroncsokon spórolni talán nem éri meg.
A teszt legjobb gumiabroncsai
Nálunk raktáron

TESZT győztes

TESZT Kiváló
Összevetve
Összevet
Újdonság
Ennek a modellnek már van utódja - Mutasd az utódját
Beszállítók szerinti elérhetőségek a termékleírásnál. Az ár tartalmazza az ÁFA-t.
Tanácsadó
