
2025 | 235/55R18 | Négyévszakos - Tyre Reviews négyévszakos gumi teszt
A Tyrereviews 2025-ös tesztje a 235/55 R18-as SUV négyévszakos gumiabroncsokról
Gumiabroncs vizsgálati eredmények
Rendelés
Gumi
1. hely
Nokian Seasonproof 2
3. hely
4. hely
Hankook Kinergy 4S 2 X
5. hely
Maxxis Premitra All Season AP3
6. hely
7. hely
Westlake All Season Elite Z401
Száraz manőverezés [s]
Száraz fékezés [m]
Nedves manőverezés [s]
Nedves fékezés [m]
Aquaplaning egyenesen [Km/h]
Aquaplaning kanyar [m/s2]
Havas manőverezés [s]
Hófékezés [m]
Havas tapadás [s]
Zajszint [dB]
Gördülési ellenállás [asd]

A Tyrereviews 2025-ös tesztje a 235/55 R18-as SUV négyévszakos gumiabroncsokról
Érdemesebb a téli szezon előtt négyévszakos gumiabroncsokat vásárolni, de sok sofőr ezt a lehetőséget választja a nyár előtt is, amikor gumiabroncsokat kell cserélniük. Mindig jobb alternatíva, mint kifogyni a téli gumikból, ami Szlovákiában egyre rossz szokássá válik. A négyévszakos gumiabroncsok továbbra is kompromisszumot jelentenek a nyári és a téli gumiabroncsok között, de nyáron mindenképpen jobban szolgálnak, mint a téli gumiabroncsok. Azoknak, akik nyáron magasabb hőmérsékleten is biztonságosan szeretnének vezetni, és nem szeretnék korlátozni vezetési stílusukat, nyári gumiabroncsokat ajánlunk, amelyeket kassai gumiszervizünkben is megtalálhatnak. A tesztben hét különböző gumiabroncsmárkát vizsgáltak. Szeretnénk kiemelni az új Nokian SeasonProof 2-t, az új gyáruk első abroncsát, amelyet tavaly, 2024-ben fejeztek be. Úgy gondoljuk, hogy a 2025-ben gyártott összes Nokian abroncs csak Nokian gyárakból fog származni! A 235/55 R18-as méretet tesztelték, amely elterjedt a SUV-oknál, és megtalálható a Škoda Kodiaq, a VW Tiguan, a Seat Tarraco, a Kia Sportage vagy a Toyota RAV 4 modelleken is, de másokon is. A tesztautó egy VW Tiguan volt.

Tesztelt gumiabroncsok
A jobb összehasonlítás és áttekintés érdekében nyári és téli gumiabroncsokat (Nordic) is használtak a teszteken. Csak a téli gumiabroncsok márkáit és modelljeit soroljuk fel (Nordic – szélsőségesebb telekre, de nem szöges!) – Nokian Hakkapeliitta R5 SUV. Nem vettek részt minden teszten, csak azokon, amelyek szezonalitásukra jellemzőek - féktávolság és kezelhetőség, mindegyik a saját szezonjában. Minden "évszakban" és minden felületen tesztelték őket, kivéve a jeget. A négyévszakos gumiabroncsokat az autósok egész évben használják, és különösen ajánlottak azokban a régiókban, ahol a telek nem túl hidegek és havasak. Tehát jó, ha bírják a nedves körülményeket és az aquaplaningot.
Tesztelt gumiabroncsok és paramétereik:

Figyeljük meg a hornyok különböző mélységeit. Csak a Nokian gumiabroncsok barázdái voltak 8 mm felett, a többi négyévszakos gumiabroncs ezen érték alatt volt. Havasban való vezetéshez mindenképpen jó, ezért javasoljuk, hogy tél előtt vásároljon négyévszakos gumiabroncsokat. Ha nyár előtt veszed meg őket, télre csökken a barázdamélység!
Teljes eredmények és tesztgyőztes – Nokian Seasonproof 2!

Nedves tesztelés
A grafikon jól mutatja, hogy melyik négyévszakos gumiabronccsal még a vízre sem szabad kimenni. A Westlake megmutatta, hogyan nem szabadna a gumiabroncsoknak vízben viselkedniük. A leggyengébb volt fékezésben, kezelhetőségben és aquaplaningban. A tesztpilóta még azt is megjegyezte, hogy még soha nem vezetett vízen ilyen "rossz" gumival. A mezőny többi része azonban kiegyenlített volt, és a különbségek kicsik voltak. A Nokian, a GoodYear és a Hankook voltak a legjobbak fékezésben és kezelhetőségben.

Az aquaplaning tekintetében a BFGoodrich és a Maxxis jó színben tüntette fel magát, de a Nokian is ismét ott volt. Az aquaplaning tekintetében azonban a különbségek tényleg olyan kicsik voltak, hogy mindegyiknek jó eredményt tulajdoníthatunk – kivéve a legolcsóbb Westlake-nek.
A nyári gumi jobbnak bizonyult nyáron, bár nedves úton nem voltak akkora különbségek. Kezelhetőségben 0,5-2 másodperc volt a különbség (a legolcsóbb-legrosszabb négyévszakos gumit nem számítva), fékezésben pedig 1,5 méter a legjobb négyévszakos gumihoz képest.

Száraz tesztelés
A száraz és tavaszi körülmények érdekes dolgot mutattak – alapvetően mindegy, milyen kategóriájú gumiabroncsot veszel. A márkák közötti minimális különbségek mindkét kategóriában csak ezt bizonyítják. Sajnos a legolcsóbb négyévszakos gumiabroncs ezen az átlagon kívül esett.
Ha az eredményeket néznénk, a BFGoodrich és a Bridgestone fékezésben, a Hankook és a Maxxis pedig kezelhetőségben teljesített a legjobban. De írásunk pillanatában a különbségek olyan kicsik voltak, hogy ez valójában csak egy papír alapú rangsor.
A nyári gumi ezúttal fékezés közben kicsit jobban eltört, a különbség pedig 2,4 méter. Ezzel szemben egy tizenhárom kanyarból álló pályán az eredmény szinte megegyezett a legjobb Hankookéval.

Tesztelés havon
Bár a négyévszakos gumiabroncsok nem ajánlottak szélsőségesebb havas időjárásra, a szabály az, hogy ha egyszer felkerült az autóra, akkor ne gondoljon rá. A gumik egyszerűen négyévszakosak, szóval egész évben velük vezetek, és ennyi.
A tesztek azt mutatták, hogy abroncsaink hasonló eredményeket mutattak fékezésben és gyorsulásban, de a mezőny már szétszórt volt a kezelhetőségben.
A Hankook és a Nokian jól teljesített, de a Maxxis és a GoodYear megelőzte őket tapadásban (rajtból). Ha azonban meg akarnánk határozni e három hókategória győztesét, akkor a Nokian gumit választanánk, amely a havas pályán futotta a legjobb időt, 2 másodperces előnnyel a második helyezett és 4 másodperces előnnyel a téli gumiabroncshoz képest.
Egyébként a téli gumiabroncs természetesen minden teszten győzött, és nagyobb különbséggel, mint a nyári körülmények között. Ha télen biztonságosan szeretne vezetni a havas utakon, akkor téli gumiabroncsokat kell vásárolnia.
A Westlake ismét a legrosszabb eredményeket érte el, bár a többi gumiabroncs közötti különbségek valóban kicsik voltak.

Kényelem és érték
A komfortérzetet már szubjektíven, a zajszint esetében pedig dB-ben mértük. Ezenkívül a gépkocsi belsejében lévő zaj szubjektív értékelésének tesztjét is beépítették, mivel a mért érték külső volt.
Ez a szubjektív értékelés ismét szinte mindenki számára azonosnak bizonyult, csak Westlake döntött úgy, hogy mégis kitűnik.
A legcsendesebb gumiabroncs a Nokian volt, szorosan mögötte a Hankook. Szubjektív értékelésben azonban mindkettő a mezőny második felébe esett.
Összességében azonban elmondhatjuk, hogy a tesztelt abroncsok mindegyike jól teljesített a zaj- és komfortteszten – kivéve a legolcsóbb abroncsot.

Az értéket gördülési ellenállással mérték. Ebben a tesztben a BFGoodrich kiváló, 6,57 kg/t eredménnyel győzött, míg a Westlake egyedüliként ért el itt pontot 6,6 kg/t-val, és a második helyen végzett. Nyilvánvalóan ez a gyártó jó futásteljesítményt akar, ezért egy nagyon kemény keveréket választ. Ezt a gyenge teszteredmények is bizonyítanák.

Melyik a legjobb négyévszakos gumiabroncs?
A tesztelt gumiabroncsok közül bármelyik modellt választhatja - kivéve a Westlake-et. Ha enyhébb éghajlatú városban él, vagy nem vezet extrém körülmények között, akár nyáron, akár télen, a négyévszakos gumiabroncsok már eleve a standard választás. De azt javasoljuk, hogy vezetés közben csökkentse a teljesítményt, hogy ne érje meglepetésként a gumiabroncsok viselkedése.

Ha nem tudja eldönteni, melyik gumiabroncs a legmegfelelőbb az Ön számára, örömmel megbeszéljük Önnel az új gumiabroncsok kiválasztását, és megpróbáljuk a legjobb alternatívát javasolni.
Webáruházunkban széles választékban talál különféle nyári gumiabroncsokat, téli gumiabroncsokat és négyévszakos gumiabroncsokat, a klasszikustól az igazi terepgumikig, amelyekkel sokkal többet engedhet meg magának a szokatlan terepen, mint a hagyományos gumiabroncsokkal.
Szívesen adunk tanácsot a gumiabroncsok kiválasztásában fizikai üzletünkben, gumiabroncs-szervizünkben pedig lecserélheti gumiabroncsait.
A teszt legjobb gumiabroncsai
Nálunk raktáron
TESZT győztes

TESZT Kiváló


Összevetve
Összevet
Újdonság
Ennek a modellnek már van utódja - Mutasd az utódját
Beszállítók szerinti elérhetőségek a termékleírásnál. Az ár tartalmazza az ÁFA-t.
Tanácsadó
