Gumiabroncs tesztek – Részletes teszt és eredmények

18 év a piacon 18

Internetes web áruház - Gumisfutar.hu
H-P: 8:00-17:00, [email protected]

TOP
hamburger
Kosár
Kosár
TyreReviews

2025 | 235/55R19 | Nyári - Vi Bilägare EV nyárigumi teszt

2025 235/55 R19

A Vi Bilägare magazin nyári gumitesztje hat 235/55 R19 méretű abroncsot tartalmaz, amelyek az elektromos SUV-k teljesítményére összpontosítanak.

Gumiabroncs vizsgálati eredmények

Rendelés

Gumi

2. hely

Nokian Hakka Black 3

6. hely

Hifly HP801

Száraz fékezés [m]

Nedves manőverezés [s]

Nedves fékezés [m]

Aquaplaning egyenesen [Km/h]

43.9
71.4
42.7
91.7
42
71.9
41.6
84.9
42
72.9
42.9
86.6
42.9
72.3
44
82.9
42.9
72.2
43.9
81.6
46.6
73.8
47.8
88.5
Kia EV6-02.png

Nyári gumi teszt elektromos SUV-k számára

Javában zajlanak a nyári gumitesztek, és egyre inkább figyelmet érdemelnek a kevésbé ismert autós magazinok is, mint például a finn Vi Bilägare, amely az elektromos SUV-kra fókuszáló nyári gumitesztet végzett. Az elektromos autók másképp kezelik a gumiabroncsokat, mint a hagyományos belsőégésű motorral szerelt autók. Ez elsősorban a jármű nagyobb tömegének és eltérő súlyeloszlásának köszönhető. Egy másik tényező a gyorsabb gyorsulás és fékezés.
A tesztelt nyári gumik szabványos utángyártott termékek, de elektromos autókhoz tanúsítottak. Összehasonlításképpen a magazin úgy döntött, hogy az eredeti gumiabroncsokat is bevonja a tesztekbe – pontos specifikációkkal a járműgyártó szerint. Ezek a Volvo és a VW eredeti abroncsai voltak. Érdekes ötlet, de az eredmények kissé megtévesztőek lehetnek, hiszen a tesztjármű Kia EV6 (elektromos jármű) volt, sőt, néhány tesztet még Tesla Model Y-vel is végeztek. Mivel az eredeti gumiabroncsok VW-hez és Volvóhoz készültek, lehet, hogy más autókon másként viselkedtek. Másrészt ezek SUV abroncsok, és két különböző specifikációt is teszteltek, így az eredmények nem lehetnek nagyon eltérőek. Az eredmények összehasonlításakor csak egy eredeti gumiabroncs minősítését vettük figyelembe.
A tesztek Spanyolországban, Madrid mellett zajlottak, és bár ehhez a régióhoz képest viszonylag hideg volt (kb. 10°C), ne felejtsük el, hogy ez egy finn teszt volt, és ebben az országban tavasszal és ősszel gyakori ez a hőmérséklet.

A tesztelt gumik:

A szabvány abroncsok összehasonlítása és a győztes kihirdetése mellett versenyre is sor került az OE és a standard gumik között. Ahogy már korábban is említettük, az elektromos abroncsoknak minden vezetési kategóriában nagyobb terhelést kell kibírniuk, így mindenkit érdekelt, hogyan teljesítenek az alapfelszereltségben a járművek széles körére gyártott abroncsok a járműgyártók speciális követelményei alapján gyártott gumikhoz képest.
A tesztelők szándékosan nem említik a vizsgált EO abroncsok gyártóinak nevét. Amint az az eredményekből látható, ezek a gyártók kritikával szembesülhetnek, de ennek nem az ő fejükre, hanem a gumiabroncs-gyártás specifikációit meghatározó járműgyártók fejére kell esni.

Teszt 235-55-19 - táblázat Gumiabroncs adatok.png

Száraz – fékezési és kezelési tesztek

A teszt több tudományágat is tartalmaz, amelyeket a vezető szubjektíven értékel. Ebben az esetben a pontokat 1-től 5-ig adják, ahol több a jobb.
Mind a Pirelli Scorpion, mind a Nokian Hakka Black 3 teljesített a legjobban szárazon fékezésben. Mindkét gumiabroncs féktávolsága azonos. Ezúttal az OE VW abroncs került be a tabellára, amelynek fékútja 2,4 méterrel hosszabb volt, mint a legjobb nyári gumiké. A Volvo EO abroncsa kicsit jobban teljesített, de még mindig elmarad a prémium abroncsoktól.
A Handlingben a Continental PremiumContact 7 és a Michelin Pilot Sport 4 SUV volt a legjobb, teljes 5 ponttal. Az OE abroncsok közül az OE VW került fel a táblázatra, mindössze 2 pontot kapott. A Volvo EO gumiabroncs valamivel jobban teljesített, és 3 pontot kapott (nem a grafikonon).

Teszt 235-55-19 - Graph Dry.png

Nedves – fékezési, kezelhetőségi és nyomtáv (áramköri) tesztek

A nedves fékezésben a Nokian Hakka Black 3 nyert 41,6 méteres féktávolsággal. Minimális különbséggel azonban a Michelin és a Pirelli is nyakba lélegzik. Az eredeti gumiabroncsok továbbra sem állnak jól, és az utolsó előtti helyért harcolnak az olcsó Hilfi abronccsal. Az EO VW fékútja 5,5 méterrel hosszabb, mint a Nokian. Az EO Volvo jobb és 3,2 méter a különbség.
Kezelhetőségét tekintve a Michelin Pilot Sport 4 mindenkit legyőzött, és a leggyorsabb volt a pályán. Ezt követi a Nokian, a Continental és a GoodYear. Az OE Volvo lett a legrosszabb prémium gumiabroncs, de az EO VW volt az abszolút legrosszabb, így ebben a tesztben az eredeti gumik az utolsó helyen állnak.
Vizes pályán haladva a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 volt a legjobb. Ebben az esetben az oldalirányú tapadást mérik, és az időbeli különbségek minimálisak. Ennek ellenére az OE abroncsok olyan eredményeket értek el, hogy mindkettő az utolsó előtti pozícióba tartozik. Egyáltalán nem voltak meggyőzőek, és csak egy olcsó olcsó abroncsot vertek meg.

1.png
2.png
3.png

Aquaplaning

A Michelin Pilot Sport 4 SUV a legnagyobb sebességet az úttal való kapcsolat elvesztése nélkül érte el. Ezzel felvette a versenyt az olcsó Hilfi gumi, de meglehetősen nagy veszteséggel. Az utolsó helyen a referencia OE gumik találhatók. Mint látható, a jó menettulajdonságok nem elsődlegesek a járműgyártók számára.

Teszt 235-55-19 - Aquaplaning Graph.png

Kényelem és zaj:

Ahogy a biztonsági tesztekről a komfortzóna felé haladunk, az eredeti gumiabroncsok javulni kezdenek.
A menetkényelem szubjektív értékelése a Pirelli Scorpion és az olcsó Hifly HP801 kapta a legtöbb pontot – 5. Az OE abroncsok összesen 4 pontot kaptak, és kezd kiderülni, hogy a járműgyártók milyen jellemzőkre összpontosították figyelmüket.
A legcsendesebb nyári gumi a különleges SilentDrive technológiával szerelt Nokian Hakka Black 3 volt, és 5 pontot kapott. Az OE Volkswagen 4 pontot, az OE Volvo eggyel kevesebbet – 3 pontot – kapott.

235-55-19 teszt - Kényelem és zajgrafikon.png

Teszt következtetése:

Maga a teszt megmutatta, hogy a járműgyártók elsősorban az alacsony zajszintet és az alacsony gördülési ellenállást részesítik előnyben, ami jobb futásteljesítményt biztosít az abroncsnak. Sajnos nem fektetnek nagy hangsúlyt a biztonsági vezetési jellemzőkre, mint például a féktávolságra és a kezelhetőségre. Ez logikus, hiszen az alacsony gördülési ellenállás alacsony tapadást is jelent. A gyártók új vegyületekkel és technológiákkal próbálják megoldani ezt a hátrányt. Ahogy az OE abroncsoknál látszik, talán az eredeti gyártás alacsony árára való nagy nyomás miatt, nem szállítanak annyi minőségi anyagot. Mindenesetre ezeknek a teszteknek az alapján inkább az EV-tanúsítvánnyal rendelkező szabványos nyári gumikat kell javasolnunk, mint a járműspecifikus előírásokkal rendelkező nyári gumikat. De légy óvatos, vannak elektromos járművek vagy prémium autók, ahol az OE specifikáció valóban elengedhetetlen. Ha más abroncsokat tesz fel oda, akkor gondot okozhat az eredeti felnikre váltás.

Ha nem tudja eldönteni, hogy melyik gumiabroncs a megfelelőbb az Ön számára, szívesen megbeszéljük Önnel az új abroncsok kiválasztását, és megpróbáljuk a legjobb alternatívát javasolni.
E-shopunkban a klasszikustól az igazi off-road gumikig sokféle nyári gumit, téli gumit és négyévszakos gumit talál, mellyel sokkal többet engedhet meg magának a nem mindennapi terepen, mint a hagyományos gumikkal.
Tégla és habarcs üzletünkben szívesen adunk tanácsot a gumiválasztásban, gumiszervizünkben pedig cserélheti abroncsait.

A teszt legjobb gumiabroncsai

Tanácsadó

tooltip
Asteelko

Szia! A tanácsadód vagyok. Itt mindig kéznél találsz.

A tanácsadó megnyitása

Oké, zárd be