
2025 | 245/35R19 | Nyári - AutoBild sport nyárigumi teszt
Az Autobild tesztelte a 2025-ös nyári sport gumiabroncsokat 245/35R19 méretben.
Gumiabroncs vizsgálati eredmények
Rendelés
Gumi
1. hely
2. hely
3. hely
Pirelli P Zero PZ4
4. hely
5. hely
6. hely
7. hely
8. hely
Double Coin DC100
Száraz manőverezés [Km/h]
Száraz fékezés [m]
Nedves manőverezés [Km/h]
Nedves fékezés [m]
Aquaplaning egyenesen [Km/h]
Aquaplaning kanyar [m/s2]
Zajszint [dB]
Gördülési ellenállás [asd]
A 2025-ös nyári sport gumiabroncs teszt leírása (Autobild)
Az Autobild Sports Cars 2025-ben ragaszkodott a jól bevált, egyszerű tesztelési módszeréhez. Vett egy gyors autót, konkrétan egy Audi TTS-t, felszerelte a legjobb teljesítményű, 245/35 R19-es méretű nyári gumiabroncsok közül nyolcat, és egy sor tesztnek vetette alá, hogy melyik a legjobb.
Ez a 2025. március 21-én közzétett teszt négy fő kategóriára összpontosított, amelyeken belül kilenc különböző tesztet végeztek el. A cél az volt, hogy az adatok magukért beszéljenek, és objektív képet nyújtsanak az egyes gumiabroncsok teljesítményéről.
Tesztelt gumik:
- Continental SportContact 7
- Pirelli P Zero PZ4
- Michelin Pilot Sport 4 S
- Firestone Firehawk Sport
- Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6
- Vredestein Ultrac Pro
- Dupla érme DC100
- Háromszög EffeXSport
Száraz út – Fékezés:
A Continental SportContact 7 abroncs vezet ebben a szakmában, a legrövidebb, 35,5 méteres fékúttal 100 km/h-ról fékezéskor. Szorosan követi őt a Pirelli P Zero PZ4 36 méterrel, ami erős teljesítményt mutat ezen a kritikus biztonsági teszten. A legjobb és a legrosszabb abroncsok között jelentős, közel 6 méter különbség van. A Triangle EffeXSport abroncsnak 41,3 méterre volt szüksége a megálláshoz.

Száraz úton – Kezelés:
A Continental, Michelin, Goodyear, Pirelli és Vredestein abroncsok érték el a leggyorsabb köridőt és kapták a legjobb szubjektív értékelést. A tesztpilóták arról számoltak be, hogy teljesítményük hasonló szinten áll, a Continental 110 km/órás átlagsebességgel kissé felülmúlta a versenytársakat, majd a Michelin következik 109 km/órával. A szubjektív megjegyzések kiemelik a "gyors köridőket és a legjobb szubjektív értékeléseket" ezeknél a prémium márkáknál, jelezve az érzékeny kormányzást és a kiváló kanyaregyensúlyt.
A Triangle és Double Coin abroncsok lényegesen alacsonyabb teljesítményt mutattak száraz utakon. A szubjektív vélemények a kanyarokban való kezelésüket "észrevehetően kevésbé élesnek" írják le. Ez objektíven alacsonyabb, 105,2 km/h-s és 104,4 km/h-s átlagsebességüknek felel meg.
A legjobb és a legrosszabb abroncsok (5,6 km/h) kezelési teljesítménye száraz utakon kevésbé drámai, mint nedves úton (18,6 km/h), ami arra utal, hogy míg az olcsó abroncsok minden körülmények között gondot okoznak, a hiányosságaik sokkal hangsúlyosabbá válnak, és nedves körülmények között potenciálisan veszélyesek is lehetnek.

Nedves út - Fékezés:
A Continental abroncs továbbra is dominál a nedves fékezésben, 100 km/h-ról mindössze 40,1 méter alatt áll meg. A Pirelli megőrizte erős fékteljesítményét, és a második helyet szerezte meg 42,4 méteres eredménnyel. A legriasztóbb eredmény a hatalmas, 29,6 méteres különbség a Continental abroncs és a Double Coin DC100 között, amelynek megállásához veszélyes 69,7 méter kellett – ez majdnem 70%-kal hosszabb, mint a legjobban teljesítő. Ez a teszt egyértelműen bemutatja a prémium és olcsó abroncsok közötti alapvető biztonsági különbségeket, különösen nedves utakon, ahol a tapadás eleve korlátozott.

Nedves út - Kezelés:
A Continental SportContact 7 és a Pirelli P Zero PZ4 abroncsok kivételes nedves úttartásról tettek tanúbizonyságot. A tesztpilóták mindkét gumiabroncs „hihetetlenül magabiztos” teljesítményét észlelték nedves felületen. Az autó elejét folyamatosan szorították, míg a TT hátulja kiszámítható és irányítható maradt. A Continental érte el a legnagyobb, 84,5 km/órás átlagsebességet, a Pirelli pedig 82,7 km/h-val követte.
A Goodyear, a Vredestein és a Michelin a mezőny középső részét alkotják, masszív teljesítménnyel, de érezhető különbséggel a vezetőktől. 79,7 és 80,4 km/h közötti átlagsebességet értek el, jó egyensúlyt tartva, de a legjobbak kivételes tapadása nélkül.
A Firestone és Triangle abroncsok aggasztó teljesítménybeli hiányosságokat mutattak. A tesztelők konkrétan azt mondták, hogy ezek a gumiabroncsok "rettenetesen csekély tapadást" biztosítanak nedves felületen, szubjektív értékelésük szerint "a nedves pályán úgy csúsznak, mint a szappan". Ez a lényegesen alacsonyabb átlagsebességüknek felel meg (74,5 - 74,9 km/h).
A Double Coin DC100 abroncs 65,9 km/h-val veszélyesen gyenge úttartást ért el nedves úton, ami majdnem 20 km/h-val lassabb, mint a Continental, ami megerősíti a rendkívül korlátozott tapadás és irányíthatóság szubjektív értékelését.

A 2025-ös nyári sportgumi teszt következtetései:
A teszt összesített győztese a Continental SportContact 7 lett, amely olyan kulcsfontosságú szakterületeken dominált, mint a fékezés és a kezelhetőség száraz és nedves utakon egyaránt. A Pirelli, a Michelin, a Goodyear és a Vredestein abroncsok szintén kiváló teljesítményt mutattak száraz utakon. Nedves úton a Pirelli abroncs remekelt a Continental mellett, bár az olcsóbb Firestone, Triangle és Double Coin abroncsok jelentős hiányosságokat mutattak ezen a téren. Meglepett a Triangle gumiabroncs aquaplaninggel szembeni kiváló ellenállása. Kényelem tekintetében a Vredestein, Triangle és Double Coin abroncsok kapták a legjobb értékelést, míg a Firestone a legjobb üzemanyag-hatékonyságot érte el. A teszt egyértelműen jelentős biztonsági és teljesítménybeli különbségeket mutatott ki a prémium és az olcsóbb gumiabroncsok között, különösen nehéz nedves körülmények között.
E-shopunkban a klasszikustól az igazi off-road gumikig sokféle nyári gumit, téli gumit és négyévszakos gumit talál, mellyel sokkal többet engedhet meg magának a nem mindennapi terepen, mint a hagyományos gumikkal.
Tégla és habarcs üzletünkben szívesen adunk tanácsot a gumiválasztásban, gumiszervizünkben pedig cserélheti abroncsait.
A teszt legjobb gumiabroncsai
Nálunk raktáron
TESZT győztes

TESZT Kiváló


Összevetve
Összevet
Újdonság
Ennek a modellnek már van utódja - Mutasd az utódját
Beszállítók szerinti elérhetőségek a termékleírásnál. Az ár tartalmazza az ÁFA-t.
Tanácsadó
