Gumiabroncs tesztek – Részletes teszt és eredmények

18 év a piacon 18

Internetes web áruház - Gumisfutar.hu
H-P: 8:00-17:00, [email protected]

TOP
hamburger
Kosár
Kosár
Auto-bild

2025 | 245/35R19 | Nyári - AutoBild sport nyárigumi teszt

2025 245/35 R19

Az Autobild tesztelte a 2025-ös nyári sport gumiabroncsokat 245/35R19 méretben.

Gumiabroncs vizsgálati eredmények

Rendelés

Gumi

3. hely

Pirelli P Zero PZ4

8. hely

Double Coin DC100

Száraz manőverezés [Km/h]

Száraz fékezés [m]

Nedves manőverezés [Km/h]

Nedves fékezés [m]

Aquaplaning egyenesen [Km/h]

Aquaplaning kanyar [m/s2]

Zajszint [dB]

Gördülési ellenállás [asd]

110
35.5
84.5
40.1
74.4
3.13
75
9.5
108.9
38
80.4
44.2
75
3.12
73.4
8.6
108.9
36
82.7
42.4
73.9
2.87
74.9
10.6
109
37.3
79.7
43.7
73.4
2.9
75
7.8
108
38.7
80.1
44.8
74.7
3.37
74
8.8
107.7
37.7
74.9
49.4
75
2.98
73.9
7.2
105.2
41.3
74.5
50.6
79.5
3.44
74.5
10
104.4
40.6
65.9
69.7
62.9
2.43
73.3
8.1

A 2025-ös nyári sport gumiabroncs teszt leírása (Autobild)

Az Autobild Sports Cars 2025-ben ragaszkodott a jól bevált, egyszerű tesztelési módszeréhez. Vett egy gyors autót, konkrétan egy Audi TTS-t, felszerelte a legjobb teljesítményű, 245/35 R19-es méretű nyári gumiabroncsok közül nyolcat, és egy sor tesztnek vetette alá, hogy melyik a legjobb.

Ez a 2025. március 21-én közzétett teszt négy fő kategóriára összpontosított, amelyeken belül kilenc különböző tesztet végeztek el. A cél az volt, hogy az adatok magukért beszéljenek, és objektív képet nyújtsanak az egyes gumiabroncsok teljesítményéről.

Tesztelt gumik:

  • Continental SportContact 7
  • Pirelli P Zero PZ4
  • Michelin Pilot Sport 4 S
  • Firestone Firehawk Sport
  • Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6
  • Vredestein Ultrac Pro
  • Dupla érme DC100
  • Háromszög EffeXSport

Száraz út – Fékezés:

A Continental SportContact 7 abroncs vezet ebben a szakmában, a legrövidebb, 35,5 méteres fékúttal 100 km/h-ról fékezéskor. Szorosan követi őt a Pirelli P Zero PZ4 36 méterrel, ami erős teljesítményt mutat ezen a kritikus biztonsági teszten. A legjobb és a legrosszabb abroncsok között jelentős, közel 6 méter különbség van. A Triangle EffeXSport abroncsnak 41,3 méterre volt szüksége a megálláshoz.

száraz fékezés.png

Száraz úton – Kezelés:

A Continental, Michelin, Goodyear, Pirelli és Vredestein abroncsok érték el a leggyorsabb köridőt és kapták a legjobb szubjektív értékelést. A tesztpilóták arról számoltak be, hogy teljesítményük hasonló szinten áll, a Continental 110 km/órás átlagsebességgel kissé felülmúlta a versenytársakat, majd a Michelin következik 109 km/órával. A szubjektív megjegyzések kiemelik a "gyors köridőket és a legjobb szubjektív értékeléseket" ezeknél a prémium márkáknál, jelezve az érzékeny kormányzást és a kiváló kanyaregyensúlyt.

A Triangle és Double Coin abroncsok lényegesen alacsonyabb teljesítményt mutattak száraz utakon. A szubjektív vélemények a kanyarokban való kezelésüket "észrevehetően kevésbé élesnek" írják le. Ez objektíven alacsonyabb, 105,2 km/h-s és 104,4 km/h-s átlagsebességüknek felel meg.

A legjobb és a legrosszabb abroncsok (5,6 km/h) kezelési teljesítménye száraz utakon kevésbé drámai, mint nedves úton (18,6 km/h), ami arra utal, hogy míg az olcsó abroncsok minden körülmények között gondot okoznak, a hiányosságaik sokkal hangsúlyosabbá válnak, és nedves körülmények között potenciálisan veszélyesek is lehetnek.

száraz kezelés.png

Nedves út - Fékezés:

A Continental abroncs továbbra is dominál a nedves fékezésben, 100 km/h-ról mindössze 40,1 méter alatt áll meg. A Pirelli megőrizte erős fékteljesítményét, és a második helyet szerezte meg 42,4 méteres eredménnyel. A legriasztóbb eredmény a hatalmas, 29,6 méteres különbség a Continental abroncs és a Double Coin DC100 között, amelynek megállásához veszélyes 69,7 méter kellett – ez majdnem 70%-kal hosszabb, mint a legjobban teljesítő. Ez a teszt egyértelműen bemutatja a prémium és olcsó abroncsok közötti alapvető biztonsági különbségeket, különösen nedves utakon, ahol a tapadás eleve korlátozott.

nedves fékezés.png

Nedves út - Kezelés:

A Continental SportContact 7 és a Pirelli P Zero PZ4 abroncsok kivételes nedves úttartásról tettek tanúbizonyságot. A tesztpilóták mindkét gumiabroncs „hihetetlenül magabiztos” teljesítményét észlelték nedves felületen. Az autó elejét folyamatosan szorították, míg a TT hátulja kiszámítható és irányítható maradt. A Continental érte el a legnagyobb, 84,5 km/órás átlagsebességet, a Pirelli pedig 82,7 km/h-val követte.

A Goodyear, a Vredestein és a Michelin a mezőny középső részét alkotják, masszív teljesítménnyel, de érezhető különbséggel a vezetőktől. 79,7 és 80,4 km/h közötti átlagsebességet értek el, jó egyensúlyt tartva, de a legjobbak kivételes tapadása nélkül.

A Firestone és Triangle abroncsok aggasztó teljesítménybeli hiányosságokat mutattak. A tesztelők konkrétan azt mondták, hogy ezek a gumiabroncsok "rettenetesen csekély tapadást" biztosítanak nedves felületen, szubjektív értékelésük szerint "a nedves pályán úgy csúsznak, mint a szappan". Ez a lényegesen alacsonyabb átlagsebességüknek felel meg (74,5 - 74,9 km/h).

A Double Coin DC100 abroncs 65,9 km/h-val veszélyesen gyenge úttartást ért el nedves úton, ami majdnem 20 km/h-val lassabb, mint a Continental, ami megerősíti a rendkívül korlátozott tapadás és irányíthatóság szubjektív értékelését.

wet-handling.png

A 2025-ös nyári sportgumi teszt következtetései:

A teszt összesített győztese a Continental SportContact 7 lett, amely olyan kulcsfontosságú szakterületeken dominált, mint a fékezés és a kezelhetőség száraz és nedves utakon egyaránt. A Pirelli, a Michelin, a Goodyear és a Vredestein abroncsok szintén kiváló teljesítményt mutattak száraz utakon. Nedves úton a Pirelli abroncs remekelt a Continental mellett, bár az olcsóbb Firestone, Triangle és Double Coin abroncsok jelentős hiányosságokat mutattak ezen a téren. Meglepett a Triangle gumiabroncs aquaplaninggel szembeni kiváló ellenállása. Kényelem tekintetében a Vredestein, Triangle és Double Coin abroncsok kapták a legjobb értékelést, míg a Firestone a legjobb üzemanyag-hatékonyságot érte el. A teszt egyértelműen jelentős biztonsági és teljesítménybeli különbségeket mutatott ki a prémium és az olcsóbb gumiabroncsok között, különösen nehéz nedves körülmények között.

E-shopunkban a klasszikustól az igazi off-road gumikig sokféle nyári gumit, téli gumit és négyévszakos gumit talál, mellyel sokkal többet engedhet meg magának a nem mindennapi terepen, mint a hagyományos gumikkal.
Tégla és habarcs üzletünkben szívesen adunk tanácsot a gumiválasztásban, gumiszervizünkben pedig cserélheti abroncsait.

A teszt legjobb gumiabroncsai

Tanácsadó

tooltip
Asteelko

Szia! A tanácsadód vagyok. Itt mindig kéznél találsz.

A tanácsadó megnyitása

Oké, zárd be