
2025 | 35/12,5R17 | Négyévszakos - Tyre Reviews All Terrain négyévszakos gumi teszt
Ebben a tesztben az öt legnépszerűbb terepabroncsot választottam a SUV-okhoz.
Gumiabroncs vizsgálati eredmények
Rendelés
Gumi
1. hely
Falken Wildpeak AT4W
2. hely
3. hely
4. hely
Toyo Open Country AT 3
5. hely
Nitto Recon Grappler AT
Száraz manőverezés [s]
Száraz fékezés [m]
Nedves manőverezés [s]
Nedves fékezés [m]
Aquaplaning egyenesen [Km/h]
Havas manőverezés [s]
Hófékezés [m]
Homok manőverezés [s]
Terepjáró:
A tesztcsoportba tartozott a BFGoodrich All Terrain KO2 (nem az új KO3, mivel nem volt ilyen méretben), az új Falken Wildpeak AT4W, a Kumho Roadventure AT52, a Nitto Recon Grappler AT és a Toyo Open Country AT. A tesztek egy ralikrossz pályán zajlottak, zsúfolt szennyeződésekkel és sáros tócsákkal, többnyire 3. fokozatban és hátsókerék-hajtásban.

Toyo és Nitto majdnem azonos időt ért el. A Nittonak valamivel jobb volt az első tengely tapadása, de ezt befolyásolhatta a felület állapota, ezért is értékeltük őket egyformán. A Kumho csak egy másodperccel gyorsabban ért célba, jó első kerék tapadással, de 25 psi nyomáson túl keménynek érezte magát. Ez a keménység negatívan befolyásolta a hátsó tengely stabilitását, és csökkentette a magabiztosságot agresszív vezetés közben, különösen a csúszások kiegyenlítésekor. Kumhónak is több problémája volt a sáros szakaszokon. Falken és BFG voltak a leggyorsabbak agyagban. A BFG a kiváló tapadásnak köszönhetően érte el a legjobb időt, különösen gyorsításkor és fékezéskor, de merev felépítése megnehezítette az ütések áthaladását. Bár a Falkennek nem volt olyan jó az első tengely tapadása, mint a BFG-nek, ez volt a csoport legjobb kezelhetősége. Ez nyújtotta a legnagyobb magabiztosságot a dinamikus vezetésben, és a legstabilabbnak érezte magát, így összességében ez a legjobb termék, még ha kicsit lassabb is.

Száraz úton teszt:
Ezeknél a gumiabroncsoknál sokkal fontosabb, hogy hogyan viselkednek az úton, ezért a kormányzás kiszámíthatóságára, stabilitására, zajára és kényelmére összpontosítottunk. A tesztelés két különböző pályakonfigurációt és különböző méretű dudorokat tartalmazott a kényelem felmérésére.

A Kumho olyan volt, mint egy sportgumi, éles kormányzással, ami nem illett egy teherautó gumiabroncshoz. Csendes maradt, és jó, bár nem kiváló kényelmet kínált. A BFGoodrich a csoport legsimább kormányzásával rendelkezett, és csendes maradt a nagyobb sebességig. Összességében a kényelem nagyon jó volt, csak a nagyobb ütéseknél kicsit durvának érezte magát. Falken ismét mindent jól csinált. Gyors menet közben minimális volt a futófelület zaja, és bár kanyarodáskor volt némi futófelület zaj, a legjobbak között volt. A kényelmi szint is jó volt.

Száraz fékezésben Falken vezetett, mögötte Kumho. A Toyo és Nitto hasonló időt ért el, míg a BFGoodrich volt a leghosszabb fékút.

Vizes út teszt:
Nedves felületen végzett teszteléskor az abroncsokat két csoportra osztották. Nitto, Toyo és BFGoodrich hasonló időt ért el, mindegyik jelentős alulkormányzottságot és csökkent tapadást mutatott a kanyarokban. Bár az alulkormányzottságot a Raptorban gázkarral lehet kompenzálni, ez nem volt reális megközelítés a tesztpályán. Falken és Kumho alkották a második csoportot. A Kumhónak volt a legjobb tapadása nedves felületen, de az agyaghoz hasonlóan nem kínálta az ideális egyensúlyt a Raptor számára. A Falken egy kicsit lassabb volt, de összességében a legjobb egyensúlyt érte el, jó visszajelzésekkel és magabiztossággal.

Hópróba:
A havon való tesztelés kihívást jelentett. Szokásos tesztállomásunkon általában mély hó van, de érkezéskor csak néhány centimétert találtunk. Néhány napos várakozás után enyhe havazást tapasztaltunk, amely gyorsan elolvadt és újra megfagyott, szörnyű tesztelési körülményeket teremtve. A Nitto nem került bele, mert nem erős hóviszonyokra lett besorolva, és a korlátozott tesztelés megnehezíti a hó beszámítását a végső eredményekbe.

Havas fékezésben BFGoodrich vezetett, mögötte szorosan Toyo, Kumho és Falken pedig kissé lemaradtak. Kezelésben a Toyo megelőzte BFGoodrichot, míg Kumho és Falken hasonló időt ért el. Falken elmondta, hogy kissé csökkentették az LT (Light Truck) AT4W méretű havas teljesítményét, hogy más területeken is javítsák a teljesítményt.


Teszt következtetése:
Az off-road gumiabroncsok kiterjedt tesztelése alapján a Falken Wildpeak AT4W a legjobb általános teljesítményt, kiváló egyensúlyt kínálja terepen és terepen. A BFGoodrich All Terrain KO2 erős tapadása révén dominált a terepen, de merevsége csökkentette a kényelmet. A Kumho Road Venture AT52 sportos irányíthatóságával és jó nedves tapadásával lepett meg, de terepen és kényelmi problémái voltak. A Toyo Open Country AT III és a Nitto Recon Grappler AT hasonlóan teljesített, a Nitto zajosabb, a Toyo pedig halkabb. A száraz teszteken a Falken vezetett a fékezésben, míg a BFGoodrich volt a leghosszabb féktáv. Nedves úton Falken ismét kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott, míg Kumho a legjobb tapadást, de rosszabb irányíthatóságot mutatott. A havas teszteken a BFGoodrich bizonyult a legjobbnak fékezésben, de a Toyo volt jobb a kezelhetőségben. Az érték tekintetében a Falken a legjobb ár-élettartam arányt kínálta a jobb garanciának köszönhetően.
Ha nem tudja eldönteni, hogy melyik gumiabroncs a megfelelőbb az Ön számára, szívesen megbeszéljük Önnel az új abroncsok kiválasztását, és megpróbáljuk a legjobb alternatívát javasolni.
E-shopunkban a klasszikustól az igazi off-road gumikig sokféle nyári gumit, téli gumit és négyévszakos gumit talál, mellyel sokkal többet engedhet meg magának a nem mindennapi terepen, mint a hagyományos gumikkal.
Tégla és habarcs üzletünkben szívesen adunk tanácsot a gumiválasztásban, gumiszervizünkben pedig cserélheti abroncsait.
A teszt legjobb gumiabroncsai
Nálunk raktáron
TESZT győztes

TESZT Kiváló


Összevetve
Összevet
Újdonság
Ennek a modellnek már van utódja - Mutasd az utódját
Beszállítók szerinti elérhetőségek a termékleírásnál. Az ár tartalmazza az ÁFA-t.
Tanácsadó
